sikorki-grO nas

Jesteśmy 3 i 4 latkami 😉 
Jesteśmy ciekawi świata i interesujemy się wszystkim co nas otacza. Poznajemy przedszkole, nasze Panie i rówieśników, z którymi spotykamy się codziennie. Najbardziej lubimy bawić się całą rodziną groźnych dinozaurów, która mieszka w naszej sali, jeździć autami po wcześniej przygotowywanych trasach i gotować dla lalek i naszych Pań w kąciku kuchennym. Dużo czasu spędzamy również na wspólnej zabawie przy muzyce, ale cały czas pamiętamy o rozwijaniu umiejętności samoobsługowych. Podczas zajęć staramy się skupić uwagę, żeby poznać wiele ciekawych rzeczy. Uczymy się tańczyć, śpiewać, rysować i malować. Lubimy zabawy na placu zabaw i spacery na świeżym powietrzu. Po całym dniu wypełnionym wrażeniami odpoczywamy słuchając muzyki relaksacyjnej i bajek.
Nasze nauczycielki to pani Marta Piotrowicz i pani Beata Ryba.  Pomaga nam pani Grażynka Wróblewska i pani Agata Kopek.

Sikoreczki liczbach

Mamy 3 i 4 lata

Roześmiane Sikorki to…12 – 3 latków i 13 – 4 latków
Dziewczynek jest 10
Chłopców jest 15

„Sikorkowe ” zajęcia dodatkowe

Ćwiczymy chętnie na gimnastyce korekcyjnej z panią Justyną.

Uczymy się języka niemieckiego  z naszą  panią Iwoną.

 Ćwiczymy i śpiewamy na rytmice z panią Magdą.

Spotykamy się również z panią Mariolą, naszą logopedą, która ćwiczy z nami prawidłową wymowę . Niektórzy z nas uczestniczą w katechezie z panią Kasią.

Ćwiczymy  w ramach programu „Mali wspaniali” elementy karate.

Nasze wierszyki i piosenki

Piosenka „Maszeruje Wiosna”
1) Tam daleko gdzie wysoka sosna
Maszeruje drogą mała wiosna
Ma spódniczkę mini sznurowane butki
I jeden warkoczyk krótki
Ref:Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat
2)Nosi wiosna dżinsową kurteczkę
Na ramieniu małą torebeczkę
Chętnie żuje gume i robi balony
A z nich każdy jest zielony

Ref: Maszeruje wiosna…

3) Wiosno wiosno
Nie zapomnij o nas
Każda trawka chce
Być już zielona
Gdybyś zapomniała inną
Drogą poszła
Zima by została mroźna

Ref: Maszeruje wiosna

 

„Sikorki” zajmują się w MAJU…

Eksperymentujemy

Dzieci:

– poznaje mapę Polski, flagę narodową, godło, hymn Polski;
– przeprowadza proste eksperymenty badawcze;
– orientuje się w kierunkach przestrzennych;
– słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat;
– traktuje z szacunkiem własny kraj i jego historię;
– chętnie wykonuje dowolne i tematyczne prace plastyczne.

Dzieci:

– poznaje życie zwierząt na wsi;
– rozwiązuje zagadki;
– ćwiczy narząd mowy;
– odgrywa role w zabawach parateatralnych;
– potrafi łączyć przyczynę ze skutkiem;
– śpiewa piosenki;
– liczy do 5 i więcej.

 

Dzieci:

– rozmawia na temat zabaw z rodziną;
– ćwiczy sprawność rąk;
– śpiewa piosenki i mówi wiersze o tacie i mamie;
– segreguje wg koloru i kształtu;
– ćwiczy słuch fonematyczny;
– wykonuje prace plastyczno-techniczne;
– okazuje uczucia w sposób werbalny i niewerbalny.

 

Dzieci:

– poznaje zwierzęta egzotyczne;
– działa zgodnie w zespole;
– wypowiada się na temat treści tekstu literackiego;
– rozumie konieczność ochrony niektórych gatunków zwierząt;
– orientuje się w kierunkach przestrzennych;
– rozumie pojęcie długość i potrafi zmierzyć za pomocą dostępnych środków;
– wykazuje spontaniczną aktywność ruchową

PRZYBORNIK LOGOPEDYCZNY
Poniżej zamieszczone są zdjęcia przedszkolnego przybornika logopedycznego. Zachęcamy Państwa do założenia podobnego w domu oraz do wykonywania ćwiczeń razem z dzieckiem.

Zawieszki wykonane przez dzieci (można wykonać dowolne postaci), przymocowane włóczką do plastikowej słomki.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie, trzyma słomkę na wysokości głowy, stara się dmuchać naprzemiennie na zawieszki i wprowadzić je w jak najdalszy ruch. Można również dmuchać na jedną z zawieszek i starać się, aby dotknęła ona drugiej. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Watka, styropian, piórko.

Ćwiczenie oddechowe: Kładziemy jeden z powyższych przedmiotów na brzegu stolika. Zadaniem dziecka jest dmuchanie tak, aby przedmiot ten spadł z drugiej strony stolika. Jeśli ćwiczy dwoje dzieci, mogą one rozegrać mecz, gdzie każde z nich stara się zdmuchnąć przedmiot na stronę przeciwnika. Dziecko powinno siedzieć na podłodze przed stolikiem tak aby dmuchać na przedmioty będąc na wprost nich. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Pudełko po zapałkach ozdobione przez dzieci, wycięte dziurkaczem śnieżynki, plastikowa słomka.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie na krześle wyciąga z pudełka śnieżynki i kładzie je po prawej stronie stolika. Następnie bierze słomkę, przykłada od góry do śnieżynki i stara się wciągnąć przez nią powietrze tak, aby przenieść śnieżynkę na lewą stronę stołu. Można również użyć dwóch kartek A4 w różnych kolorach i przenosić śnieżynki z jednej kartki na drugą.

Drewniany patyczek, koraliki w różnych kolorach, pocięta na małe kawałki słomka plastikowa.

Ćwiczenie motoryki małej: Dziecko siedząc wygodnie, trzyma w jednej ręce patyczek, a drugą nawleka koraliki/ kawałki słomki. Można przy okazji poćwiczyć percepcję wzrokową (różnicowanie kolorów) i poprosić aby dziecko nawlekało koraliki wg określonego wzoru (np. czerwony, niebieski, żółty itp. lub słomka, koralik, słomka, koralik itp.)

Dzwoneczek.

Ćwiczenie słuchowe: Rodzic wystukuje rytm a zadaniem dziecka jest go powtórzyć. Warianty zabawy dla dzieci starszych: rodzic mówi słowo, zadaniem dziecka jest podzielić je na głoski lub sylaby i zadzwonić tyle razy ile dane słowo ma głosek/sylab.

Karty z ćwiczeniami aparatu artykulacyjnego.

Lusterko

Ćwiczenie: Zadaniem rodzica jest przeczytanie polecenia z karty. Dziecko patrząc w lusterko wykonuje to ćwiczenie.

(karty z różnymi obrazkami są dostępne w Internecie).

Aktualności

Bardzo prosimy o przynoszenie suchych chusteczek higienicznych

Każdego dnia mierzymy temperaturę wszystkim dzieciom w przedszkolu. Zapraszamy do nas wszystkie zdrowe dzieci 🙂