O nas
Chodzimy do przedszkola od września. Przeżywamy okres adaptacji. Każdy z nas uczy się przebywać w przedszkolu bez mamy i taty. Staramy się samodzielnie zjadać pyszne jedzonko. Bawimy się albo w naszej sali albo na podwórku przedszkolnym. Będziemy rysować, lepić z plasteliny, malować farbami, kleić i konstruować różne budowle. Samochody i klocki to nasze ulubione zabawki. Na podwórku bawimy się w piaskownicy, podziwiamy przyrodę, szukamy ciekawych kamieni, patyków i innych skarbów. Uczymy się piosenek i wierszyków. Uczymy się również zasad obowiązujących w przedszkolu.
Nasze panie to pani Marta Podgórska , Ewa Badziak oraz Pani Justyna Kotas pomaga nam pokonać wszystkie problemy, z którymi nasze małe rączki nie dają sobie rady. O porządek w sali i nasze brzuszki dba pani Anna Barańska.
Wróbelki w liczbach…
Nasze ” Wróbelkowe” zajęcia dodatkowe
Dwa razy w tygodniu ćwiczymy chętnie na gimnastyce korekcyjnej z panią Justyną.
Uczymy się języka niemieckiego z panią Iwoną .
Śpiewamy i ćwiczymy rytmicznie z panią Magdaleną raz w tygodniu.
Spotykamy się również z naszą panią logopedą- Mariolą, która ćwiczy z nami prawidłową wymowę . Ćwiczymy również w ramach programu „Mali wspaniali” elementy karate i będziemy świetnie się bawić podczas warsztatów teatralnych. Niektórzy z nas uczestniczą w katechezie z panią Kasią
Nasze piosenki i wierszyki
WIERSZYK „Tęcza”
Na niebie słońce
nad słońcem chmurka
a z chmurki deszczyk
drobniuyko ciurka.
Co teraz będzie?
Już wiedzą dzieci .
Za chwilę tęcza
barwna zaświeci.
Piosenka „Pociąg krasnoludków”
1.Ze stacyjki siedmiu smutków
rusza pociąg krasnoludków
Maszynista zkozią bródką
zagwizdał cichutko.
2.Wyruszając na wycieczkę
zaczynają w drodze sprzeczkę
czy ma pociąg jechać z planem
czy może w nieznane.
3.Dwóch w pociągu łowi ryby
ten na niby zbiera grzyby
gdy się jeden z drugim kłócił
pociąg się wywrócił.
Wróbelki w czerwcu….
O adaptacji słów kilka…
Z badań J. Lubowieckiej wynikają następujące fakty:
- nie ma wyraźnego związku między przystosowaniem dziecka do przedszkola a wiekiem dziecka,
- dziewczynki lepiej przystosowują się do przedszkola niż chłopcy,
- istnieje związek między przystosowaniem się dziecka do przedszkola a dotychczasowym przebiegiem jego rozwoju,
- nie stwierdza się też wyraźnego związku między przystosowaniem się dzieci a formalną strukturą rodziny,
- istnieje wyraźny związek między przystosowaniem się małego dziecka do przedszkola a systemem wychowawczym stosowanym przez rodziców
DZIECI:
– doskonalą sprawność językową,
– poznają swoje prawa i uczą się szanować prawa innych dzieci,
– opanowywanie umiejętności opowiadania treści obrazka,ilustracji,
– są zachęcane do nawiązywania serdecznych i przyjacielskich relacji z rówieśnikami,
-rozwijają percepcję słuchową,
-wyrabiają poczucie rytmu i uwagi,
-doskonalą umiejętności wokalne,
-rozwijają sprawność manualną
DZIECI:
– uczą się koncetrować uwagę,
-rozwijają zainteresowania zjawiskami przyrodniczy,
– doskonalą umiejętności liczenia,przeliczania,
– kształtują poczucie rytmu,
-doskonalą umiejętności językowe,
-rozwijają ekspresję twórczą,
DZIECI:
– kształtują postawę szacunku do najbliższych ,
–opanowuje umiejętności matematyczne, orientacji przestrzennej,
-podejmuje próby logicznego odpowiadania na pytania,
-doskonalą percepcję wzrokową- ruchową,
– rozwijają zainteresowania środowiskiem przyrodniczym,
– czerpią radość z przygotowań upominku dla najbliższych,
DZIECI:
– kształtują sprawność i poprawność językową,
-rozwijają myślenie matematyczne,
-kontynuują układanie rozpoczętego rytmu ,
-rozwijają ekspresję twórczą ,
-chętnie wykonują zadane ćwiczenia ruchowe na sali .
–
PRZYBORNIK LOGOPEDYCZNY
Poniżej zamieszczone są zdjęcia przedszkolnego przybornika logopedycznego. Zachęcamy Państwa do założenia podobnego w domu oraz do wykonywania ćwiczeń razem z dzieckiem.
Zawieszki wykonane przez dzieci (można wykonać dowolne postaci), przymocowane włóczką do plastikowej słomki.
Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie, trzyma słomkę na wysokości głowy, stara się dmuchać naprzemiennie na zawieszki i wprowadzić je w jak najdalszy ruch. Można również dmuchać na jedną z zawieszek i starać się, aby dotknęła ona drugiej. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.
Watka, styropian, piórko.
Ćwiczenie oddechowe: Kładziemy jeden z powyższych przedmiotów na brzegu stolika. Zadaniem dziecka jest dmuchanie tak, aby przedmiot ten spadł z drugiej strony stolika. Jeśli ćwiczy dwoje dzieci, mogą one rozegrać mecz, gdzie każde z nich stara się zdmuchnąć przedmiot na stronę przeciwnika. Dziecko powinno siedzieć na podłodze przed stolikiem tak aby dmuchać na przedmioty będąc na wprost nich. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.
Pudełko po zapałkach ozdobione przez dzieci, wycięte dziurkaczem śnieżynki, plastikowa słomka.
Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie na krześle wyciąga z pudełka śnieżynki i kładzie je po prawej stronie stolika. Następnie bierze słomkę, przykłada od góry do śnieżynki i stara się wciągnąć przez nią powietrze tak, aby przenieść śnieżynkę na lewą stronę stołu. Można również użyć dwóch kartek A4 w różnych kolorach i przenosić śnieżynki z jednej kartki na drugą.
Drewniany patyczek, koraliki w różnych kolorach, pocięta na małe kawałki słomka plastikowa.
Ćwiczenie motoryki małej: Dziecko siedząc wygodnie, trzyma w jednej ręce patyczek, a drugą nawleka koraliki/ kawałki słomki. Można przy okazji poćwiczyć percepcję wzrokową (różnicowanie kolorów) i poprosić aby dziecko nawlekało koraliki wg określonego wzoru (np. czerwony, niebieski, żółty itp. lub słomka, koralik, słomka, koralik itp.)
Dzwoneczek.
Ćwiczenie słuchowe: Rodzic wystukuje rytm a zadaniem dziecka jest go powtórzyć. Warianty zabawy dla dzieci starszych: rodzic mówi słowo, zadaniem dziecka jest podzielić je na głoski lub sylaby i zadzwonić tyle razy ile dane słowo ma głosek/sylab.
Karty z ćwiczeniami aparatu artykulacyjnego.
Lusterko
Ćwiczenie: Zadaniem rodzica jest przeczytanie polecenia z karty. Dziecko patrząc w lusterko wykonuje to ćwiczenie.
(karty z różnymi obrazkami są dostępne w Internecie).
Aktualności grupy Wróbelków
Zapraszamy do przedszkola zdrowe dzieci. 🙂
Prosimy o chusteczki higieniczne.