wrobelO nas

Chodzimy do przedszkola od września. Przeżywamy okres adaptacji. Każdy z nas uczy się przebywać w przedszkolu bez mamy i taty. Staramy się samodzielnie zjadać pyszne jedzonko. Bawimy się albo w naszej sali albo na podwórku przedszkolnym.  Będziemy rysować, lepić z plasteliny, malować farbami, kleić i konstruować różne budowle. Samochody i klocki to nasze ulubione zabawki. Na podwórku bawimy się w piaskownicy, podziwiamy  przyrodę,  szukamy ciekawych kamieni, patyków i innych skarbów. Uczymy się piosenek i wierszyków.  Uczymy się również zasad obowiązujących w przedszkolu.
Nasze panie to pani Joanna Olkowska , Iwona Bielec i Anna Zioło. Panie Justyna Kotas , Agata Kopek i Kasia Ostrowska pomagają nam pokonać wszystkie problemy, z którymi nasze małe rączki nie dają sobie rady. O porządek w sali i nasze brzuszki dba pani Ada Strebejko.

Wróbelki w  liczbach…

Mamy 3 lata. Jesteśmy uśmiechnięci.
Dziewczynek z radosnym uśmiechem jest 9 🙂
Roześmianych chłopców jest 15 🙂

Nasze ” Wróbelkowe” zajęcia dodatkowe

Dwa razy w tygodniu ćwiczymy chętnie na gimnastyce korekcyjnej z panią Justyną.
Uczymy się języka niemieckiego z  panią Iwoną .
Śpiewamy i ćwiczymy rytmicznie z panią Magdaleną  raz w tygodniu.
Spotykamy się również z naszą panią logopedą- Mariolą, która ćwiczy z nami prawidłową wymowę . Ćwiczymy również w ramach programu „Mali wspaniali” elementy karate i będziemy świetnie się bawić podczas warsztatów teatralnych. Niektórzy z nas uczestniczą w katechezie z panią Kasią

Nasze piosenki i wierszyki

WIERSZYK „KTO TY JESTEŚ”
W.Bełza.

– Kto ty jesteś?
– Polak mały.
– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swymi.
– W jakim kraju?
– W polskiej ziemi.
– Czym ta ziemia?
– Mą ojczyzną.
– Czym zdobyta?
– Krwią i blizną.
– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.
– A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę.
– Coś ty dla niej?
– Wdzięczne dziecię.
– Coś jej winien?
– Oddać życie.

PIOSENKA „TU MIESZKAM”

1.To jest moje miasto, zna historii wiele,
ratusz, zamek, rynek i piękne aleje.

Ref. Kocham moje miasto,
miasteczko czy wieś.
Legendami swymi słynie.
Czy je poznać chcesz?

2. Chodzę ulicami, zwiedzam i poznaję,
moich sławnych przodków piękne obyczaje.

Ref. Kocham moje miasto…

3. Bo gdy będę babcią z siwiuteńkim włosem,
będę nucić wnukom cichuteńkim głosem.

Wróbelki w maju…

O adaptacji słów kilka…

Z badań J. Lubowieckiej wynikają następujące fakty:

  • nie ma wyraźnego związku między przystosowaniem dziecka do przedszkola  a wiekiem dziecka,
  • dziewczynki lepiej przystosowują się do przedszkola niż chłopcy,
  • istnieje związek między przystosowaniem się dziecka do przedszkola a dotychczasowym przebiegiem jego rozwoju,
  • nie stwierdza się też wyraźnego związku między przystosowaniem się dzieci a formalną strukturą rodziny,
  • istnieje wyraźny związek między przystosowaniem się małego dziecka do przedszkola a systemem wychowawczym stosowanym przez rodziców

DZIECI:
– poznają symbole narodowe
– wiedzą jak nazywa się stolica Polski
– potrafią wymienić swoje imię i nazwisko
– rozwijają sprawność fizyczną

DZIECI:
– wiedzą jak nazywa się miasto w którym mieszkają
– rozbudzają w sobie zainteresowanie najbliższą okolicą
– poznają polską muzykę klasyczną
– utrwalają zwroty grzecznościowe

DZIECI:
– poznają zwierzęta żyjące na łące
– poznają rośliny rosnące na łące
– rozwijają wiedzę przyrodniczą
– rozwijają umiejętności liczenia

DZIECI:
– wzmacniają więzi uczuciowe z rodzicami
– wiedzą jak nazywają się ich rodzice
– dowiadują się jaki zawód mają rodzice
– przygotowują prezenty dla rodziców

PRZYBORNIK LOGOPEDYCZNY

Poniżej zamieszczone są zdjęcia przedszkolnego przybornika logopedycznego. Zachęcamy Państwa do założenia podobnego w domu oraz do wykonywania ćwiczeń razem z dzieckiem.

 

Zawieszki wykonane przez dzieci (można wykonać dowolne postaci), przymocowane włóczką do plastikowej słomki.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie, trzyma słomkę na wysokości głowy, stara się dmuchać naprzemiennie na zawieszki i wprowadzić je w jak najdalszy ruch. Można również dmuchać na jedną z zawieszek i starać się, aby dotknęła ona drugiej. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Watka, styropian, piórko.

Ćwiczenie oddechowe: Kładziemy jeden z powyższych przedmiotów na brzegu stolika. Zadaniem dziecka jest dmuchanie tak, aby przedmiot ten spadł z drugiej strony stolika. Jeśli ćwiczy dwoje dzieci, mogą one rozegrać mecz, gdzie każde z nich stara się zdmuchnąć przedmiot na stronę przeciwnika. Dziecko powinno siedzieć na podłodze przed stolikiem tak aby dmuchać na przedmioty będąc na wprost nich. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Pudełko po zapałkach ozdobione przez dzieci, wycięte dziurkaczem śnieżynki, plastikowa słomka.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie na krześle wyciąga z pudełka śnieżynki i kładzie je po prawej stronie stolika. Następnie bierze słomkę, przykłada od góry do śnieżynki i stara się wciągnąć przez nią powietrze tak, aby przenieść śnieżynkę na lewą stronę stołu. Można również użyć dwóch kartek A4 w różnych kolorach i przenosić śnieżynki z jednej kartki na drugą.

Drewniany patyczek, koraliki w różnych kolorach, pocięta na małe kawałki słomka plastikowa.

Ćwiczenie motoryki małej: Dziecko siedząc wygodnie, trzyma w jednej ręce patyczek, a drugą nawleka koraliki/ kawałki słomki. Można przy okazji poćwiczyć percepcję wzrokową (różnicowanie kolorów) i poprosić aby dziecko nawlekało koraliki wg określonego wzoru (np. czerwony, niebieski, żółty itp. lub słomka, koralik, słomka, koralik itp.)

Dzwoneczek.

Ćwiczenie słuchowe: Rodzic wystukuje rytm a zadaniem dziecka jest go powtórzyć. Warianty zabawy dla dzieci starszych: rodzic mówi słowo, zadaniem dziecka jest podzielić je na głoski lub sylaby i zadzwonić tyle razy ile dane słowo ma głosek/sylab.

Karty z ćwiczeniami aparatu artykulacyjnego.

Lusterko

Ćwiczenie: Zadaniem rodzica jest przeczytanie polecenia z karty. Dziecko patrząc w lusterko wykonuje to ćwiczenie.

(karty z różnymi obrazkami są dostępne w Internecie).

Aktualności grupy Wróbelków

Każdego dnia przed wejściem do przedszkola dzieciom mierzymy temperaturę. Zapraszamy wszystkie zdrowe dzieci 🙂