O nas
Jesteśmy 4 i 5 latkami 🙂 Każdego dnia odkrywamy nasze przedszkole, do którego przychodzimy z wielką radością. Miło spędzamy czas w naszej kolorowej sali, bawiąc się w kącikach zainteresowań. Podczas zajęć uczymy się wierszy, piosenek, chętnie malujemy, rysujemy i lepimy. Dużą część dnia będziemy spędzać na dworze( o ile pozwoli na to pogoda). Po intensywnej pracy i wielu wrażeniach związanych z odkrywaniem otaczającego świata, chętnie odpoczywamy słuchając kołysanek lub bajek.
Mamy nadzieję, że będzie to rok ciekawy, obfitujący w niezapomniane przeżycia, a praca w tym roku szkolnym przyniesie satysfakcję i radość z poznawania otaczającego nas świata zarówno dzieciom jak i rodzicom.
Nasza nauczycielka to pani Marta Piotrowicz. Pomagają Jej pani Grażyna Wróblewska i pani Agata Kopek.
Kaczuszki w liczbach 🙂
12 dzieci – 5 letnich
8 dzieci – 4 letnich
„Kaczuszkowe ” zajęcia dodatkowe
Dwa razy w tygodniu pan Jacek ma z nami zajęcia gimnastyczne. Zajęcia logopedyczne prowadzone są przez panią Mariolę . Chętne dzieci mają katechezę z panią katechetką , panią Kasią. Ćwiczenia rytmiczne i rytmikę prowadzone są przez panią Magdalenę. Raz w tygodniu ćwiczymy w ramach programu „Mali wspaniali”, raz w tygodniu mamy gimnastykę z elementami akrobatyki oraz uczymy się j. niemieckiego z panią Iwonką Finke.
Nasze piosenki i wierszyki
Wincenty Faber
DO CZEGO SŁUŻY TATUŚ ?
Do czego służy tatuś?
Na przykład do prania
kiedy za dużo pracy
miewa w domu mama.
Do trzepania dywanów,
jazdy odkurzaczem,
do chodzenia z córeczką
na lody,
na spacer.
Do wbijania haczyków
w twardy beton ściany,
wtedy gdy nową szafkę
lub obraz wieszamy.
Do strugania,
gdy złamie się
twardy ołówek,
do wkładania
do mojej skarbonki
złotówek.
Do wspinaczki,
gdy sobie
przed ekranem usiadł,
do pisania zadania
też miewam tatusia.
A kiedy się gazetą
jak tarczą zasłania
przynoszę kolorową
książkę do czytania.
I razem wędrujemy
do ostatniej strony…
Do tego służy tatuś
dobrze oswojony.
PIOSENKA „MAMA I TATA”
1. Mama i Tata idą na spacer,
a ja przed nimi biegam i skacze
Mama i Tata idą pod rękę,
a ja im śpiewam taką piosenkę
Ref. Kocham Mamę kocham Tatę
i ich razem na dodatek
Kocham Mamę kocham Tatę
i ich razem na dodatek
Kocham Mamę kocham Tatę
i ich razem na dodatek
Kocham Mamę kocham Tatę
i ich razem na dodatek
2. Tata jest super Mama tak samo,
i miło razem z Tatą i Mamą
Mama i Tata są wniebowzięci,
a ja im dalej śpiewam z pamięci
Ref. Kocham Mamę kocham Tatę…
Co robią „Kaczuszki” w Czerwcu…
Dzieci:
* znają swoje prawa i szanują prawa innych dzieci
* orientują się w kierunkach przestrzennych
* dostrzegają i akceptują różnice między ludźmi
* poszerzają wiedzę na temat dzieci z różnych stron świata
* potrafią odtwarzać różnorodne wzory i kształty.
Dzieci:
* potrafią współdziałać w zespole
* potrafią rozwiązywać zagadki słowne
* rozróżniają wybrane gatunki zwierząt i je nazywają
* słuchają tekstów literackich i chętnie wypowiadają się na ich temat
* poszerzą wiedzę przyrodniczą (zjawisko występowania tęczy).
Dzieci:
*rozpoznają charakterystyczne cechy lata
* poszerzają wiedzę przyrodniczą (krajobraz morski, jeziora, krajobraz górski)
* potrafią grupować przedmioty według określonego kryterium
* stosują różne techniki plastyczne
* znają numer alarmowy 112 i wiedzą w jakich sytuacjach go użyć.
Dzieci:
*formułują dłuższe wypowiedzi
* dostrzegają zmiany zachodzące w przyrodzie, w związku z nadchodzącym latem
* układają obrazek z kilku części.