jaskolka-grO nas

Witajcie!

Po wojażach wakacyjnych pozostały tylko wspomnienia, ale akumulatory do zabawy zostały naładowane. Mamy kolorową salę. Otwartość, ciekawość i duża aktywność to nasze cechy. Aby wszechstronnie się rozwijać będziemy podczas wielorakich zabaw zdobywać doświadczenia, wiadomości i umiejętności. Mamy nadzieję ,że będzie to rok ciekawy, obfitujący w niezapomniane przeżycia. Każdy dzień w przedszkolu wypełniony zabawą, spacerami będzie sprawiał nam wszystkim dużo radości ,będziemy brać udział w comiesięcznych spotkaniach z muzyką. Pracują z nami pani Marta Podgórska, Karolina Surma i Anna Słowik. O czystość i nasze brzuszki dba pani Ada Strebejko. Będziemy przygotowywać się do podjęcia nauki w szkole w przyszłym roku.

Ile jest “Jaskółek”?

Jest nas wszystkich 21 osób. Nasze panie to pani Karolina, Marta i Ania. O nasze brzuszki dba pani Ada.

Mamy 5 i 6 lat.
Uśmiechniętych dziewcząt w naszej grupie jest 7
Roześmianych chłopców jest u nas 13

Jaskółkowe zajęcia dodatkowe

Dwa razy w tygodniu ćwiczymy na gimnastyce ogólnorozwojowej. Przychodzi do nas pani Justynka. Pani Justynka prowadzi dla nas również zajęcia ruchowe z elementami akrobatyki. Ćwiczymy  już w ramach projektu “Mali Wspaniali” elementy karate. Chętne dzieci uczestniczą w katechezie, którą prowadzi pani katechetka Kasia. Żywa muzyka grana przez panią Magdalenę rozbrzmiewa  raz w tygodniu , uczymy się piosenek i bawimy się rytmicznie. Uczestniczymy w comiesięcznych koncertach muzycznych. Od października będziemy uczestniczyć w warsztatach teatralnych.

Nasze ulubione piosenki i wierszyki

Piosenka/zabawa ze śpiewem/:“Krasnoludki”

Idą krasnoludki krętymi dróżkami,

przebierają szybko małymi nóżkami.

Ostatni krasnalek już do przodu gna.

Wszyscy się bawimy,a muzyka gra./x4

 

A teraz krasnale nisko się kłaniają

i do leśnej polki wszystkich zapraszają.

Babciu ,Dziadku- wiersz

Babciu,dziadku,chodźcie z nami ,

Damy wam łąkę z kwiatami,ze skowronkiem.

Do wąchania,patrzenia……

A do łąki dodamy  życzenia.

Nawet gdy się zachmurzy na niebie,

Nawet gdy się kłopotów nazbiera,

My uśmiechamy się do Was zawsze- jak dziś, jak teraz!

Nasze plany na styczeń:

Dziecko:

  • wie jakich przyrządów używa się do pomiaru czasu i jak to się zmieniało w trakcie wieków,
  • poznają kolejną literę i cyfrę,
  • poznaje co to przysłowie i potrafi je zacytować/o nowym miesiącu,Nowym Roku/
  • doskonali umiejętności matematyczne-odkodowywanie,klasyfikowanie wg dwóch cech,doskonali liczenie
  • rozwija logiczne myślenie podczas układania historyjki obrazkowej

Dziecko:

– rozwija zainteresowania środowiskiem przyrodniczym,

-wie jakie ptaki zimują w naszym kraju,

-kształtuje wrażliwość na potrzeby zwierząt,

– wypowiada się chętnie na dany temat,

– rozpoznaje i nazywa  kolejną literę i cyfrę

– bierze udział w zabawach ruchowych ,

-doskonali poczucie rytmu,dynamiki.

Dziecko:

-potrafi samodzielnie układać zagadki słowne,matematyczne i inne,

– rozwija wrażliwość poprzez czerpania radości z przygotowania uroczystości na okoliczność,

-poznaje kolejną literę i cyfrę,

-próbuje samodzielnie odtworzyć drzewo genealogiczne

– przygotowuje podarunek dla babci i dziadka,

-poznają kolejną literę i cyfrę,

-potrafi koncetrować uwagę na słuchanym tekście,

-nawiązuje serdeczne i przyjacielskie relacje z rówieśnikami,

-potrafi samodzielnie ułożyć krótkie życzenia dla swoich najbliższych

PRZYBORNIK LOGOPEDYCZNY

Poniżej zamieszczone są zdjęcia przedszkolnego przybornika logopedycznego. Zachęcamy Państwa do założenia podobnego w domu oraz do wykonywania ćwiczeń razem z dzieckiem.

Zawieszki wykonane przez dzieci (można wykonać dowolne postaci), przymocowane włóczką do plastikowej słomki.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie, trzyma słomkę na wysokości głowy, stara się dmuchać naprzemiennie na zawieszki i wprowadzić je w jak najdalszy ruch. Można również dmuchać na jedną z zawieszek i starać się, aby dotknęła ona drugiej. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Watka, styropian, piórko.

Ćwiczenie oddechowe: Kładziemy jeden z powyższych przedmiotów na brzegu stolika. Zadaniem dziecka jest dmuchanie tak, aby przedmiot ten spadł z drugiej strony stolika. Jeśli ćwiczy dwoje dzieci, mogą one rozegrać mecz, gdzie każde z nich stara się zdmuchnąć przedmiot na stronę przeciwnika. Dziecko powinno siedzieć na podłodze przed stolikiem tak aby dmuchać na przedmioty będąc na wprost nich. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Pudełko po zapałkach ozdobione przez dzieci, wycięte dziurkaczem śnieżynki, plastikowa słomka.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie na krześle wyciąga z pudełka śnieżynki i kładzie je po prawej stronie stolika. Następnie bierze słomkę, przykłada od góry do śnieżynki i stara się wciągnąć przez nią powietrze tak, aby przenieść śnieżynkę na lewą stronę stołu. Można również użyć dwóch kartek A4 w różnych kolorach i przenosić śnieżynki z jednej kartki na drugą.

Drewniany patyczek, koraliki w różnych kolorach, pocięta na małe kawałki słomka plastikowa.

Ćwiczenie motoryki małej: Dziecko siedząc wygodnie, trzyma w jednej ręce patyczek, a drugą nawleka koraliki/ kawałki słomki. Można przy okazji poćwiczyć percepcję wzrokową (różnicowanie kolorów) i poprosić aby dziecko nawlekało koraliki wg określonego wzoru (np. czerwony, niebieski, żółty itp. lub słomka, koralik, słomka, koralik itp.)

Dzwoneczek.

Ćwiczenie słuchowe: Rodzic wystukuje rytm a zadaniem dziecka jest go powtórzyć. Warianty zabawy dla dzieci starszych: rodzic mówi słowo, zadaniem dziecka jest podzielić je na głoski lub sylaby i zadzwonić tyle razy ile dane słowo ma głosek/sylab.

Karty z ćwiczeniami aparatu artykulacyjnego.

Lusterko

Ćwiczenie: Zadaniem rodzica jest przeczytanie polecenia z karty. Dziecko patrząc w lusterko wykonuje to ćwiczenie.

(karty z różnymi obrazkami są dostępne w Internecie).

Aktualności

Każdego dnia mierzymy dzieciom temperaturę. Zapraszamy do nas wszystkie zdrowe dzieci.