jaskolka-grO nas

Witajcie!

Po wojażach wakacyjnych pozostały tylko wspomnienia, ale akumulatory do zabawy zostały naładowane. Mamy kolorową salę. Otwartość, ciekawość i duża aktywność to nasze cechy. Aby wszechstronnie się rozwijać będziemy podczas wielorakich zabaw zdobywać doświadczenia, wiadomości i umiejętności. Mamy nadzieję ,że będzie to rok ciekawy, obfitujący w niezapomniane przeżycia. Każdy dzień w przedszkolu wypełniony zabawą, spacerami będzie sprawiał nam wszystkim dużo radości ,będziemy brać udział w comiesięcznych spotkaniach z muzyką. Pracują z nami pani Marta Podgórska  i Karolina Surma i dba o czystość i nasze brzuszki pani Jola Sobieraj. Będziemy przygotowywać się do podjęcia nauki w szkole w przyszłym roku.

Ile jest “Jaskółek”?

Jest nas wszystkich 20 osób. Nasze panie to pani Karolina i Marta. O nasze brzuszki dba pani Jola.

Mamy 5 i 6 lat.
Uśmiechniętych dziewcząt w naszej grupie jest 7
Roześmianych chłopców jest u nas 13

Jaskółkowe zajęcia dodatkowe

Dwa razy w tygodniu ćwiczymy na gimnastyce ogólnorozwojowej. Przychodzi do nas pani Justynka. Pani Justynka prowadzi dla nas również zajęcia ruchowe z elementami akrobatyki. Ćwiczymy  już w ramach projektu “Mali Wspaniali” elementy karate. Chętne dzieci uczestniczą w katechezie, którą prowadzi brat Wojciech z pobliskiej parafii.  Żywa muzyka grana przez panią Katarzynę rozbrzmiewa  raz w tygodniu , uczymy się piosenek i bawimy się rytmicznie. Uczestniczymy w comiesięcznych koncertach muzycznych.

Nasze ulubione piosenki i wierszyki

Piosenka “Piosenka o książkach”

1.Duchy ,smoki,tajemnice,

krasnoludki,czarownice.

Z dobrych bajek to koledzy.

Oraz dużo ,dużo wiedzy.

ref; Biblioteka na nas czeka/x2

Tam przygody i postacie,

które zaraz pokochacie!

Biblioteka dla człowieka,

który czyta.

2. W tych literach znajdziesz właśnie

złoty klucz do wyobraźni,

Książek ,drogi czytelniku,

Papierowych i w czytniku-

Masz bez liku.

Wiersz “Smoki“E.Stadtmuller

Z naszą mamą czarodziejką wszystko w domu jest bajkowe:

fruną zasłon białe chmury,łóżko zmienia się w żaglowiec.

I przez okno płynie śmiało w świat daleki,w świat szeroki.

Nagle- co to za kraina? Mamo! Tu mieszkają smoki.

Pierwszy-łaty ma zielone,

Drugi-piegi na ogonie.

Trzeci- pełen animuszu paraduje w kapeluszu.

Czwarty- z brzuchem jak cytryna,kroczy dumnie,pierś wypina.

Piąty się kokardą chwali.

Płyńmy dalej po tej fali.

Nasze plany na kwiecień:

Dziecko:

  • wie ,że warto być dociekliwym ,że trzeba zadawać pytania,poszukiwać odpowiedzi,
  • jest twórcze i kreatywne wykonując prace plastyczne związane z świętami Wielkanocnymi,
  • wie ,jakie atrybuty można przypisać do obchodzonego święta,
  • poszerza zasób słownictwa o pojęcia  z danej dziedziny ,
  • kształtuje umiejętność rozwiązywania i tworzenia zadań tekstowych,
  • rozwija  umiejętność kodowania i dekodowania informacji,
  • pracuje w zespole i uświadamia sobie znaczenie współpracy w grupie,
  •  kształtuje umiejętność czytania prostych wyrazów,
  • zna nazwę nowego miesiąca,wprowadzwenie do globalnego czytania.
  • poznaje literę f,F
  • zapoznaje się z pojęciem szacunku odnoszącego się do osób,przedmiotów, zwierząt,
  • rozwija umiejętność budowania wypowiedzi i formułowania pytań,
  • rozwija słownik czynny,
  • kształtuje postawę ciekawości ,otwartości i chęci poznawania oraz odwagi w zadawaniu pytań,
  • rozwija sprawność grafomotoryczną ,
  • uwrażliwia sie na walory estetyczne dzieł malarskich,
  • dostrzega piękno w wiosennej przyrodzie,
  • poznaje cyfrę 9 i 0
  • wie co to jest biblioteka jako miejsce do rozwijania swoich zainteresowań i wiedzy,
  • wykonuje i projektuje zakładkę do książek
  • kształtuje  sprawność manualną,
  • kształtowanie sprawności,zwinności i szybkości,
  • dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie związane z porą roku
  • poznaje literę ł,Ł
  • rozwija umiejętność czytania/ 6 latki/
  • poznanje pracę pisarza i poety,
  • utrwalanie działań matematycznych z zastosowaniem znaku – /różnicy/
  • rozwijanie umiejętności improwizacji  do utworów muzycznych,
  • jest wrażliwe na piękno otoczenia w czasie zmiany pór roku i przyrody
  • zapoznaje się z cyfrą 10,
  • kształtuje sprawność w dodawaniu i odejmowaniu.
Powyżej udostepniam link do ankiety,będę wdzięczna za wypełnienie i zwrot ankiety.

Ćwiczenia warg:

  • Cmokanie
  • Parskanie
  • Naprzemiennie robimy dziubek i uśmiech (z zamkniętymi ustami)
  • Naprzemienne wydymamy i zaciskamy wargi
  • Masujemy wargi palcami
  • Układamy wargi jak do wymawiania samogłosek: A O U I E Y
  • Przy zaciśniętych zębach, naprzemiennie zakładamy wargi na siebie

Ćwiczenia policzków:

  • Poruszamy policzkami jak żaba
  • Nabieramy powietrza do policzków i trzymamy (przesuwamy powietrze naprzemiennie z lewego do prawego policzka)
  • Nabieramy powietrza do jednego policzka (na zmianę)
  • Wciągamy policzki do wewnątrz a następnie nadymamy je
  • Masujemy policzki dłońmi okrężnymi ruchami

Aktualności

Każdego dnia mierzymy dzieciom temperaturę. Zapraszamy do nas wszystkie zdrowe dzieci.