jaskolka-grO nas

Witajcie!

Po wojażach wakacyjnych pozostały tylko wspomnienia, ale akumulatory do zabawy zostały naładowane. Mamy kolorową salę. Otwartość, ciekawość i duża aktywność to nasze cechy. Aby wszechstronnie się rozwijać będziemy podczas wielorakich zabaw zdobywać doświadczenia, wiadomości i umiejętności. Mamy nadzieję ,że będzie to rok ciekawy, obfitujący w niezapomniane przeżycia. Każdy dzień w przedszkolu wypełniony zabawą, spacerami będzie sprawiał nam wszystkim dużo radości ,będziemy brać udział w comiesięcznych spotkaniach z muzyką. Pracują z nami pani Marta Podgórska, Karolina Surma i Anna Słowik. O czystość i nasze brzuszki dba pani Ada Strebejko. Będziemy przygotowywać się do podjęcia nauki w szkole w przyszłym roku.

Ile jest „Jaskółek”?

Jest nas wszystkich 21 osób. Nasze panie to pani Karolina, Marta i Ania. O nasze brzuszki dba pani Ada.

Mamy 5 i 6 lat.
Uśmiechniętych dziewcząt w naszej grupie jest 7
Roześmianych chłopców jest u nas 13

Jaskółkowe zajęcia dodatkowe

Dwa razy w tygodniu ćwiczymy na gimnastyce ogólnorozwojowej. Przychodzi do nas pani Justynka. Pani Justynka prowadzi dla nas również zajęcia ruchowe z elementami akrobatyki. Ćwiczymy  już w ramach projektu „Mali Wspaniali” elementy karate. Chętne dzieci uczestniczą w katechezie, którą prowadzi pani katechetka Kasia. Żywa muzyka grana przez panią Magdalenę rozbrzmiewa  raz w tygodniu , uczymy się piosenek i bawimy się rytmicznie. Uczestniczymy w comiesięcznych koncertach muzycznych. Od października będziemy uczestniczyć w warsztatach teatralnych.

Nasze ulubione piosenki i wierszyki

Piosenka „Już dużo wiem

1,Nie jestem małym szkrabem,

nie jestem też berbeciem,

bo dziecko w moim wieku

już dużo wie o świecie.

Zapytaj, o co  zechcesz.

Uslyszysz wnet odpowiedż.

To wcale nie przechwałki,

gdy ktoś ma olej w głowie.

Ref: Umiem liczyć jeden,dwa…

i litery dobrze  znam.

Słyszę gloski u,i,e.

W grupie chetnię bawię się.

 

wiersz  B.Szelągowskiej” Tato,czy już jest lato”

Powiedz proszę!Powiedz tato.

Po czym można poznać lato?

Skąd na przykład wiadomo,że już się zaczyna ?

Po prostu;

Po słodkich malinach;

Po bitej śmietanie z truskawkami;

Po kompocie z wiśniami;

Po życie ,które na polach dojrzewa;

Po letnich ulewach;

Po słowiku,co wieczorami śpiewa;

Po boćkach uczących się latać;

Po ogródkach tonących w kwiatach;

Po świerszczach koncertujących na łące;

Po wygrzewającej się biedronce;

po zapachu skoszonych traw i róż;

I……………………..już !

Nasze plany na czerwiec:

Dziecko:

  • doskonali umiejetność wypowiadania się w sposób logiczny i zrozumiały,
  • zgodnie współpracuje podczas zajęć ,
  • uważnie obserwuje otoczenie,
  • podejmuje próby czytania samodzielnego,
  • rozwija kompetencje matematyczne w zakresie przeliczania przedmiotów,
  •  jest zachęcane do starannego wykonywania zadań i poleceń,
  • zwracanie uwagi na przestrzeganie norm społecznych,
  • doskonali sprawność fizyczną ,
  • rozwija umiejętności manualne i muzyczne,
  • zna swoje prawa i obowiązki,
  • wie jak powinien zachować się przyjaciel,
  • tworzy grę ścigankę

Dziecko:

  • rozwija spostrzegawczości  oraz logicznego myślenia,
  • rozwija umiejętności wokalne  i poczucie  rytmu,
  • rozwija umiejętności słuchania ze zrozumieniem oraz budowanie wypowiedzi,
  • utrwala poznane  litery i cyfry,
  • rozwija kreatywność,
  • buduje  przyjacielską  atmosferę,
  • wie jak bezpiecznie zachować się w trakcie podróży,
  • wie co należy spakować do bagażu,
  • wie jak należy zachować sie podczas wspólnego wypoczynku ,

Dziecko działa w obszrze:

  • kształtowanie orientacji przestrzennej,
  • zachęcanie do samodzielnego badania/odkrywania/ otaczającej nas rzeczywistości,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • nabywanie umiejętności wnioskowania,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania,
  • rozwijanie pamięci słuchowej,ruchowej i wzrokowej,
  • potrafi wykonać prezent dla swoich najbliższych,
  • wdrażanie do poszanowania pracy innych osób

Dziecko utrwala czynności:

  • rozwijanie ciekawości poznawczej,
  • budzenie zainteresowania książkami,
  • ćwiczenia pamięci,uwagi,spostrzegawczości,
  • doskonalenie przeliczania,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,artykulacyjnych ,fonacyjnych,
  • budowanie wiary we własne możliwości,

PRZYBORNIK LOGOPEDYCZNY

Poniżej zamieszczone są zdjęcia przedszkolnego przybornika logopedycznego. Zachęcamy Państwa do założenia podobnego w domu oraz do wykonywania ćwiczeń razem z dzieckiem.

Zawieszki wykonane przez dzieci (można wykonać dowolne postaci), przymocowane włóczką do plastikowej słomki.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie, trzyma słomkę na wysokości głowy, stara się dmuchać naprzemiennie na zawieszki i wprowadzić je w jak najdalszy ruch. Można również dmuchać na jedną z zawieszek i starać się, aby dotknęła ona drugiej. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Watka, styropian, piórko.

Ćwiczenie oddechowe: Kładziemy jeden z powyższych przedmiotów na brzegu stolika. Zadaniem dziecka jest dmuchanie tak, aby przedmiot ten spadł z drugiej strony stolika. Jeśli ćwiczy dwoje dzieci, mogą one rozegrać mecz, gdzie każde z nich stara się zdmuchnąć przedmiot na stronę przeciwnika. Dziecko powinno siedzieć na podłodze przed stolikiem tak aby dmuchać na przedmioty będąc na wprost nich. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Pudełko po zapałkach ozdobione przez dzieci, wycięte dziurkaczem śnieżynki, plastikowa słomka.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie na krześle wyciąga z pudełka śnieżynki i kładzie je po prawej stronie stolika. Następnie bierze słomkę, przykłada od góry do śnieżynki i stara się wciągnąć przez nią powietrze tak, aby przenieść śnieżynkę na lewą stronę stołu. Można również użyć dwóch kartek A4 w różnych kolorach i przenosić śnieżynki z jednej kartki na drugą.

Drewniany patyczek, koraliki w różnych kolorach, pocięta na małe kawałki słomka plastikowa.

Ćwiczenie motoryki małej: Dziecko siedząc wygodnie, trzyma w jednej ręce patyczek, a drugą nawleka koraliki/ kawałki słomki. Można przy okazji poćwiczyć percepcję wzrokową (różnicowanie kolorów) i poprosić aby dziecko nawlekało koraliki wg określonego wzoru (np. czerwony, niebieski, żółty itp. lub słomka, koralik, słomka, koralik itp.)

Dzwoneczek.

Ćwiczenie słuchowe: Rodzic wystukuje rytm a zadaniem dziecka jest go powtórzyć. Warianty zabawy dla dzieci starszych: rodzic mówi słowo, zadaniem dziecka jest podzielić je na głoski lub sylaby i zadzwonić tyle razy ile dane słowo ma głosek/sylab.

Karty z ćwiczeniami aparatu artykulacyjnego.

Lusterko

Ćwiczenie: Zadaniem rodzica jest przeczytanie polecenia z karty. Dziecko patrząc w lusterko wykonuje to ćwiczenie.

(karty z różnymi obrazkami są dostępne w Internecie).

Aktualności

Każdego dnia mierzymy dzieciom temperaturę. Zapraszamy do nas wszystkie zdrowe dzieci.