sowaO nas

Witamy w grupie Sówek 🙂
Rozpoczęliśmy kolejny – ostatni rok naszej „przedszkolnej przygody”. Wkrótce Sówki staną się uczniami, pójdą do szkoły, ale póki co przed nami czas nowych wyzwań, nauki i beztroskiej zabawy. Tak więc do roboty! Jesteśmy chętni do zdobywania wiedzy, poznawania wszystkiego i wszystkich. Dlatego chętnie bierzemy udział w proponowanych nam zajęciach, które pomagają rozwijać naszą sprawność ruchową, systematyczność i umiejętność współdziałania. A to nam się przyda. Chcemy także powoli przygotowywać się do czytania i pisania. W dalszym ciągu będziemy poszerzać nasze zainteresowania plastyczne, muzyczne i sportowe. Tradycyjnie w naszym przedszkolu działamy proekologicznie, dbamy o środowisko, w którym żyjemy zbierając baterie, plastikowe zakrętki itp. Dużą wagę przywiązujemy do bezpiecznych zabaw i zdrowego odżywiania (zdrowa kanapka). Jak na starszaka przystało będziemy kształtować prawidłowe nawyki higieniczne.

Sówki w liczbach

Nasze panie to pani Kazimiera Wójcicka i Wioleta Surowiecka. Pani Marzenka Madej pomaga nam w utrzymaniu czystości w naszej sali.

Mamy 6 lat, jesteśmy najstarsi.
Dziewczynek jest 11.
Chłopców jest 14.

Zajęcia dodatkowe “Sówek”

Dwa razy w tygodniu ćwiczymy chętnie na gimnastyce korekcyjnej z panią Justyną. Raz w tygodniu mamy też gimnastykę z elementami akrobatyki.
Chętne dzieci mają katechezę z panią katechetką.
Śpiewamy i ćwiczymy rytmicznie z panią Kasią. Uczymy się języka niemieckiego z panią Iwoną.
Spotykamy się również z panią Iwoną, naszą logopedą, która ćwiczy z nami prawidłową wymowę .W ramach programu “Mali wspaniali” poznajemy elementy karate. Raz w miesiącu uczestniczmy w koncertach muzycznych.

Nasze wierszyki i piosenki

Piosenka “Babcia i Dziadek

1.Kto się zna na komputerze?

Babcia i Dziadek,

Świetnie jeździ na rowerze?

Babcia i Dziadek!

Kto wciąż ze mną pizzę piecze?

Babcia i Dziadek!

I kto wszystko wie o świecie?

Babcia i Dziadek!

Ref:Z kim najchętniej spędzamy czas,

bo na wszystkim świetnie się zna?

Kto zabierze mnie do kina,na basen uczy pływać?

Zawsze chętnie mnie wysłucha,

szepnie “Kocham Cię” do ucha

i przygarnie mocno tak,że piękniejszy staje się świat?

WIERSZYK “Sójka”

Wybiera się sójka za morze,ale wybrać się nie może:

“Trudno jest się rozstać z krajem,a ja właśnie się rozstaję!”

Poleciała więc na kresy,pozałatwiać interesy.

Odwiedziła potem Szczecin,bo tam miała dwoje dzieci.

W Kielcach była dwa tygodnie,żeby wyspać się wygodnie.

Jedną noc spędziła w Gdyni,u znajomej gospodyni.

Wpadła także do Pułtuska,żeby w Narwi się popluskać.

A z Pułtuska do Torunia,gdzie mieszkała jej ciotunia.

Po ciotuni jeszcze sójka,odwiedziła w Gnieźnie wujka,

potem matkę,ojca,syna i kuzynów z Krotoszyna.

Pożegnała się z rodziną.

A tymczasem rok upłynął.

W STYCZNIU”SÓWKI” ZAJMOWAĆ SIĘ BĘDĄ:

DZIECI Wiedzą:

  • jakich narzędzi ludzie używali do ierzenia czasu kiedyś i dziś,
  • skąd się biorą dzień i noc,
  • jakie są kolejne nazwy miesięcy i z czym się kojarzą,
  • jak wygląda litera u,U i jak się ją pisze,
  • jak wygląda liczba 8

DZIECI:

  • znają ptaki zimujące w Polsce,
  • poznają literę j,J i potrafią ją prawidłowo napisać,
  • wiedzą jak wygląda cyfra 9,
  • określają jakie zwierzęta zapadły w sen zimowy,
  • wiedzą ,jakimi produktami można bezpiecznie dokarmiać ptaki,
  • poznają zawód leśniczego

DZIECI wiedzą:

  • poznają jakimi zabawkami bawili się ich dziadkowie,
  • jakie lubili zabawy i gry,
  • poznają literę y,Y i poprawny zapis tej litery w liniaturze,
  • sprawnie przeliczają w zakresie 10,

DZIECI:

  • znają popularne zabawy karnawałowe,
  • dekorują salę na bal ,
  • przygotowują prezenty na okazję Dnia Babci i Dziadka,
  • przygotowują wiersze i piosenki na tą okazję

WIERSZYKI ROZGRZEWAJĄCE BUZIE I JĘZYKI

Joanna Błahitko ŻABA

Pewna żaba, całkiem mała,
bardzo głośno się zaśmiała.
Położyła się na plecach
i krzyczała: „ALE HECA!”
.
Wszyscy bardzo się zdziwili,

ale żaba już w tej chwili

odwróciła się na brzuch,

rechotała, ile tchu.

Jak się później okazało,

często jej się to zdarzało.

Śmieszna żaba się schowała,

no i dalej rechotała:

RECHU-RECHU-RECHU-RECH.

To jest właśnie żabi śmiech.

Joanna Błahitko KOTEK

Mały kotek mleczko miał,
cicho kwilił: MIAU, MIAU, MIAU.

Wypił mleka cały dzban,

głośniej miauczał: MIAU, MIAU, MIAU.

Brzuszek chyba już go boli,

mały kotek jest w niedoli.

Gdy z jedzeniem się przesadzi,

nic się na to nie poradzi.

Kot umiaru nie zachował,

więc się trochę pochorował.

Miauczał z bólu: MIAU, MIAU, MIAU,

teraz umiar będę miał

PRZYBORNIK LOGOPEDYCZNY
Poniżej zamieszczone są zdjęcia przedszkolnego przybornika logopedycznego. Zachęcamy Państwa do założenia podobnego w domu oraz do wykonywania ćwiczeń razem z dzieckiem.

 

Zawieszki wykonane przez dzieci (można wykonać dowolne postaci), przymocowane włóczką do plastikowej słomki.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie, trzyma słomkę na wysokości głowy, stara się dmuchać naprzemiennie na zawieszki i wprowadzić je w jak najdalszy ruch. Można również dmuchać na jedną z zawieszek i starać się, aby dotknęła ona drugiej. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Watka, styropian, piórko.

Ćwiczenie oddechowe: Kładziemy jeden z powyższych przedmiotów na brzegu stolika. Zadaniem dziecka jest dmuchanie tak, aby przedmiot ten spadł z drugiej strony stolika. Jeśli ćwiczy dwoje dzieci, mogą one rozegrać mecz, gdzie każde z nich stara się zdmuchnąć przedmiot na stronę przeciwnika. Dziecko powinno siedzieć na podłodze przed stolikiem tak aby dmuchać na przedmioty będąc na wprost nich. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Pudełko po zapałkach ozdobione przez dzieci, wycięte dziurkaczem śnieżynki, plastikowa słomka.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie na krześle wyciąga z pudełka śnieżynki i kładzie je po prawej stronie stolika. Następnie bierze słomkę, przykłada od góry do śnieżynki i stara się wciągnąć przez nią powietrze tak, aby przenieść śnieżynkę na lewą stronę stołu. Można również użyć dwóch kartek A4 w różnych kolorach i przenosić śnieżynki z jednej kartki na drugą.

Drewniany patyczek, koraliki w różnych kolorach, pocięta na małe kawałki słomka plastikowa.

Ćwiczenie motoryki małej: Dziecko siedząc wygodnie, trzyma w jednej ręce patyczek, a drugą nawleka koraliki/ kawałki słomki. Można przy okazji poćwiczyć percepcję wzrokową (różnicowanie kolorów) i poprosić aby dziecko nawlekało koraliki wg określonego wzoru (np. czerwony, niebieski, żółty itp. lub słomka, koralik, słomka, koralik itp.)

Dzwoneczek.

Ćwiczenie słuchowe: Rodzic wystukuje rytm a zadaniem dziecka jest go powtórzyć. Warianty zabawy dla dzieci starszych: rodzic mówi słowo, zadaniem dziecka jest podzielić je na głoski lub sylaby i zadzwonić tyle razy ile dane słowo ma głosek/sylab.

Karty z ćwiczeniami aparatu artykulacyjnego.

Lusterko

Ćwiczenie: Zadaniem rodzica jest przeczytanie polecenia z karty. Dziecko patrząc w lusterko wykonuje to ćwiczenie.

(karty z różnymi obrazkami są dostępne w Internecie).