sowaO nas

Witamy w grupie Sówek 🙂
Rozpoczęliśmy kolejny – ostatni rok naszej „przedszkolnej przygody”. Wkrótce Sówki staną się uczniami, pójdą do szkoły, ale póki co przed nami czas nowych wyzwań, nauki i beztroskiej zabawy. Tak więc do roboty! Jesteśmy chętni do zdobywania wiedzy, poznawania wszystkiego i wszystkich. Dlatego chętnie bierzemy udział w proponowanych nam zajęciach, które pomagają rozwijać naszą sprawność ruchową, systematyczność i umiejętność współdziałania. A to nam się przyda. Chcemy także powoli przygotowywać się do czytania i pisania. W dalszym ciągu będziemy poszerzać nasze zainteresowania plastyczne, muzyczne i sportowe. Tradycyjnie w naszym przedszkolu działamy proekologicznie, dbamy o środowisko, w którym żyjemy zbierając baterie, plastikowe zakrętki itp. Dużą wagę przywiązujemy do bezpiecznych zabaw i zdrowego odżywiania (zdrowa kanapka). Jak na starszaka przystało będziemy kształtować prawidłowe nawyki higieniczne.

Sówki w liczbach

Nasze panie to pani Joanna Olkowska i Dorota Tułaszwili. Raz w tygodniu we środy pracuje z nami pani Alicja Podejma bawiąc się z nami kreatywnie. Pani Ada Strebejko pomaga nam w utrzymaniu czystości w naszej sali.

Mamy 6 lat, jesteśmy najstarsi.
Dziewczynek jest 11.
Chłopców jest 14.

Zajęcia dodatkowe “Sówek”

Dwa razy w tygodniu ćwiczymy chętnie na gimnastyce korekcyjnej z panią Justyną. Raz w tygodniu mamy też gimnastykę z elementami akrobatyki.
Chętne dzieci mają katechezę z księdzem Wojciechem.
Śpiewamy i ćwiczymy rytmicznie z panią Kasią. Uczymy się języka niemieckiego z panią Iwoną.
Spotykamy się również z panią Iwoną, naszą logopedą, która ćwiczy z nami prawidłową wymowę .W ramach programu “Mali wspaniali” poznajemy elementy karate. Raz w miesiącu uczestniczmy w koncertach muzycznych.

Nasze wierszyki i piosenki

PIOSENKA “Wielkanoc”

1. Gdy przychodzi do nas wiosna,
ciepła, uśmiechnięta,
to przychodzą razem z wiosną
wielkanocne święta.

Ref.Święta, święta, wielkanocne święta.
Święta, święta, wielkanocne święta.

2. Barwne palmy wielkanocne
pysznią się w wazonie,
jajka w różne piękne wzorki
są przyozdobione.

3. Jest koszyczek ze święconką,
w nim kilka pisanek,
chleb, kiełbasa, chrzan i jajka,
cukrowy baranek.

4. W poniedziałek wielkanocny
jest świetna zabawa.
Śmigus-dyngus wszystkich wodą
leje już od rana.

WIERSZ “Nadeszła wiosna”

Spojrzał w okno mały Paweł,
a w ogrodzie wiosna,
świeżą trawkę, przebiśniegi
w koszu nam przyniosła.

Obudziła pąki kwiatów
w parku i w ogrodzie.
Zapomnijcie, moi mili,
o śniegu i chłodzie.

Pożyczyła od słoneczka
garść ciepłych promieni,
gdy ogrzeje nimi ziemię,
świat się zazieleni.

W KWIETNIU “SÓWKI” ZAJMOWAĆ SIĘ BĘDĄ

DZIECI:
– utrwalają wiadomości na temat tradycji wielkanocnych
– poznają tradycję malowania jajek
– formułują poprawne gramatycznie życzenia
– zdobywają wiadomości o barwach podstawowych i pochodnych
– wzbogacają wiedzę przyrodniczą
– poznają obraz graficzny litery ł

DZIECI:
– poznają “tajemnice” jajek
– wzbogacają wiadomości na temat ptaków
– rozbudzają w sobie zainteresowania przyrodnicze
– rozumieją znaczenie ptaków dla środowiska
– uświadamiają sobie istnienie ochrony gatunkowej
– poznają obraz graficzny litery j

DZIECI:
– wzbogacają wiedzę na temat zwierząt hodowlanych
– opisują zwierzęta za pomocą przymiotników
– poznają znaczenie zwierząt hodowlanych w życiu człowieka
– utrwalają nazwy liczebników
– rozwijają wrażliwość dotykową
– poznają obraz graficzny litery ż

DZIECI:
– rozwijają w sobie świadomość ekologiczną
– rozumieją że środowisko trzeba chronić
– wzbogacają wiadomości na temat żab i ich pożyteczności
– poznają znaczenie drzew dla ludzi i środowiska
– poznają obraz graficzny litery h

Ćwiczenia warg:
• Cmokanie
• Parskanie
• Naprzemiennie robimy dziubek i uśmiech (z zamkniętymi ustami)
• Naprzemienne wydymamy i zaciskamy wargi
• Masujemy wargi palcami
• Układamy wargi jak do wymawiania samogłosek: A O U I E Y
• Przy zaciśniętych zębach, naprzemiennie zakładamy wargi na siebie

Ćwiczenia policzków:
• Poruszamy policzkami jak żaba
• Nabieramy powietrza do policzków i trzymamy (przesuwamy powietrze naprzemiennie z lewego do prawego policzka)
• Nabieramy powietrza do jednego policzka (na zmianę)
• Wciągamy policzki do wewnątrz a następnie nadymamy je
• Masujemy policzki dłońmi okrężnymi ruchami

PRZYBORNIK LOGOPEDYCZNY
Poniżej zamieszczone są zdjęcia przedszkolnego przybornika logopedycznego. Zachęcamy Państwa do założenia podobnego w domu oraz do wykonywania ćwiczeń razem z dzieckiem.

 

Zawieszki wykonane przez dzieci (można wykonać dowolne postaci), przymocowane włóczką do plastikowej słomki.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie, trzyma słomkę na wysokości głowy, stara się dmuchać naprzemiennie na zawieszki i wprowadzić je w jak najdalszy ruch. Można również dmuchać na jedną z zawieszek i starać się, aby dotknęła ona drugiej. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Watka, styropian, piórko.

Ćwiczenie oddechowe: Kładziemy jeden z powyższych przedmiotów na brzegu stolika. Zadaniem dziecka jest dmuchanie tak, aby przedmiot ten spadł z drugiej strony stolika. Jeśli ćwiczy dwoje dzieci, mogą one rozegrać mecz, gdzie każde z nich stara się zdmuchnąć przedmiot na stronę przeciwnika. Dziecko powinno siedzieć na podłodze przed stolikiem tak aby dmuchać na przedmioty będąc na wprost nich. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Pudełko po zapałkach ozdobione przez dzieci, wycięte dziurkaczem śnieżynki, plastikowa słomka.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie na krześle wyciąga z pudełka śnieżynki i kładzie je po prawej stronie stolika. Następnie bierze słomkę, przykłada od góry do śnieżynki i stara się wciągnąć przez nią powietrze tak, aby przenieść śnieżynkę na lewą stronę stołu. Można również użyć dwóch kartek A4 w różnych kolorach i przenosić śnieżynki z jednej kartki na drugą.

Drewniany patyczek, koraliki w różnych kolorach, pocięta na małe kawałki słomka plastikowa.

Ćwiczenie motoryki małej: Dziecko siedząc wygodnie, trzyma w jednej ręce patyczek, a drugą nawleka koraliki/ kawałki słomki. Można przy okazji poćwiczyć percepcję wzrokową (różnicowanie kolorów) i poprosić aby dziecko nawlekało koraliki wg określonego wzoru (np. czerwony, niebieski, żółty itp. lub słomka, koralik, słomka, koralik itp.)

Dzwoneczek.

Ćwiczenie słuchowe: Rodzic wystukuje rytm a zadaniem dziecka jest go powtórzyć. Warianty zabawy dla dzieci starszych: rodzic mówi słowo, zadaniem dziecka jest podzielić je na głoski lub sylaby i zadzwonić tyle razy ile dane słowo ma głosek/sylab.

Karty z ćwiczeniami aparatu artykulacyjnego.

Lusterko

Ćwiczenie: Zadaniem rodzica jest przeczytanie polecenia z karty. Dziecko patrząc w lusterko wykonuje to ćwiczenie.

(karty z różnymi obrazkami są dostępne w Internecie).

Aktualności

Każdego dnia mierzymy temperaturę. Zapraszamy do nas wszystkie zdrowe dzieci 🙂