O nas
Witamy w grupie Sówek 🙂
Rozpoczęliśmy kolejny – przedostatni rok naszej „przedszkolnej przygody”.Póki co przed nami czas nowych wyzwań, nauki i beztroskiej zabawy. Tak więc do roboty! Jesteśmy chętni do zdobywania wiedzy, poznawania wszystkiego i wszystkich. Dlatego chętnie bierzemy udział w proponowanych nam zajęciach, które pomagają rozwijać naszą sprawność ruchową, systematyczność i umiejętność współdziałania. A to nam się przyda. Chcemy także powoli przygotowywać się do czytania i pisania. W dalszym ciągu będziemy poszerzać nasze zainteresowania plastyczne, muzyczne i sportowe. Tradycyjnie w naszym przedszkolu działamy proekologicznie, dbamy o środowisko, w którym żyjemy zbierając baterie, plastikowe zakrętki itp. Dużą wagę przywiązujemy do bezpiecznych zabaw i zdrowego odżywiania (zdrowa kanapka). Jak na starszaka przystało będziemy kształtować prawidłowe nawyki higieniczne.
Sówki w liczbach
Nasze panie to pani Anna Słowik i pani Joanna Zielińska. Pomagają nam pani Małgosia Jaszczuk i pani Monika Tułaszwili.
Zajęcia dodatkowe „Sówek”
Dwa razy w tygodniu ćwiczymy chętnie na gimnastyce korekcyjnej z panem Jackiem. Raz w tygodniu mamy też gimnastykę z elementami akrobatyki.
Chętne dzieci mają katechezę z panią katechetką.
Śpiewamy i ćwiczymy rytmicznie z panią Magdą. Uczymy się języka niemieckiego z panią Iwoną.
Spotykamy się również z panią Mariolą, naszą logopedą, która ćwiczy z nami prawidłową wymowę .W ramach programu „Mali wspaniali” poznajemy elementy karate.
Nasze wierszyki i piosenki
PIOSENKA „MAMA I TATA”
1. Mama i Tata idą na spacer,
a ja przed nimi biegam i skacze
Mama i Tata idą pod rękę,
a ja im śpiewam taką piosenkę
Ref. Kocham Mamę kocham Tatę
i ich razem na dodatek
Kocham Mamę kocham Tatę
i ich razem na dodatek
Kocham Mamę kocham Tatę
i ich razem na dodatek
Kocham Mamę kocham Tatę
i ich razem na dodatek
2. Tata jest super Mama tak samo,
i miło razem z Tatą i Mamą
Mama i Tata są wniebowzięci,
a ja im dalej śpiewam z pamięci
Ref. Kocham Mamę kocham Tatę…
W Czerwcu” Sówki ” ZAJMOWAĆ SIĘ BĘDĄ:
DZIECI :
W tym tygodniu dzieci:
*znają swoje prawa i szanują prawa innych dzieci
* orientują się w kierunkach przestrzennych
* dostrzegają i akceptują różnice między ludźmi
* poszerzają wiedzę na temat dzieci z różnych stron świata
* potrafią odtwarzać różnorodne wzory i kształty.
DZIECI:
W tym tygodniu dzieci:
* potrafią współdziałać w zespole
* potrafią rozwiązywać zagadki słowne
* rozróżniają wybrane gatunki zwierząt i je nazywają
* słuchają tekstów literackich i chętnie wypowiadają się na ich temat
* poszerzą wiedzę przyrodniczą (zjawisko występowania tęczy).
DZIECI :
W tym tygodniu dzieci:
* rozpoznają charakterystyczne cechy lata
* poszerzają wiedzę przyrodniczą (krajobraz morski, jeziora, krajobraz górski)
* potrafią grupować przedmioty według określonego kryterium
* stosują różne techniki plastyczne
* znają numer alarmowy 112 i wiedzą w jakich sytuacjach go użyć.
WIERSZYKI ROZGRZEWAJĄCE BUZIE I JĘZYKI
Joanna Błahitko ŻABA
Pewna żaba, całkiem mała,
bardzo głośno się zaśmiała.
Położyła się na plecach
i krzyczała: „ALE HECA!”.
Wszyscy bardzo się zdziwili,
ale żaba już w tej chwili
odwróciła się na brzuch,
rechotała, ile tchu.
Jak się później okazało,
często jej się to zdarzało.
Śmieszna żaba się schowała,
no i dalej rechotała:
RECHU-RECHU-RECHU-RECH.
To jest właśnie żabi śmiech.
Joanna Błahitko KOTEK
Mały kotek mleczko miał,
cicho kwilił: MIAU, MIAU, MIAU.
Wypił mleka cały dzban,
głośniej miauczał: MIAU, MIAU, MIAU.
Brzuszek chyba już go boli,
mały kotek jest w niedoli.
Gdy z jedzeniem się przesadzi,
nic się na to nie poradzi.
Kot umiaru nie zachował,
więc się trochę pochorował.
Miauczał z bólu: MIAU, MIAU, MIAU,
teraz umiar będę miał
PRZYBORNIK LOGOPEDYCZNY
Poniżej zamieszczone są zdjęcia przedszkolnego przybornika logopedycznego. Zachęcamy Państwa do założenia podobnego w domu oraz do wykonywania ćwiczeń razem z dzieckiem.
Zawieszki wykonane przez dzieci (można wykonać dowolne postaci), przymocowane włóczką do plastikowej słomki.
Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie, trzyma słomkę na wysokości głowy, stara się dmuchać naprzemiennie na zawieszki i wprowadzić je w jak najdalszy ruch. Można również dmuchać na jedną z zawieszek i starać się, aby dotknęła ona drugiej. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.
Watka, styropian, piórko.
Ćwiczenie oddechowe: Kładziemy jeden z powyższych przedmiotów na brzegu stolika. Zadaniem dziecka jest dmuchanie tak, aby przedmiot ten spadł z drugiej strony stolika. Jeśli ćwiczy dwoje dzieci, mogą one rozegrać mecz, gdzie każde z nich stara się zdmuchnąć przedmiot na stronę przeciwnika. Dziecko powinno siedzieć na podłodze przed stolikiem tak aby dmuchać na przedmioty będąc na wprost nich. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.
Pudełko po zapałkach ozdobione przez dzieci, wycięte dziurkaczem śnieżynki, plastikowa słomka.
Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie na krześle wyciąga z pudełka śnieżynki i kładzie je po prawej stronie stolika. Następnie bierze słomkę, przykłada od góry do śnieżynki i stara się wciągnąć przez nią powietrze tak, aby przenieść śnieżynkę na lewą stronę stołu. Można również użyć dwóch kartek A4 w różnych kolorach i przenosić śnieżynki z jednej kartki na drugą.
Drewniany patyczek, koraliki w różnych kolorach, pocięta na małe kawałki słomka plastikowa.
Ćwiczenie motoryki małej: Dziecko siedząc wygodnie, trzyma w jednej ręce patyczek, a drugą nawleka koraliki/ kawałki słomki. Można przy okazji poćwiczyć percepcję wzrokową (różnicowanie kolorów) i poprosić aby dziecko nawlekało koraliki wg określonego wzoru (np. czerwony, niebieski, żółty itp. lub słomka, koralik, słomka, koralik itp.)
Dzwoneczek.
Ćwiczenie słuchowe: Rodzic wystukuje rytm a zadaniem dziecka jest go powtórzyć. Warianty zabawy dla dzieci starszych: rodzic mówi słowo, zadaniem dziecka jest podzielić je na głoski lub sylaby i zadzwonić tyle razy ile dane słowo ma głosek/sylab.
Karty z ćwiczeniami aparatu artykulacyjnego.
Lusterko
Ćwiczenie: Zadaniem rodzica jest przeczytanie polecenia z karty. Dziecko patrząc w lusterko wykonuje to ćwiczenie.
(karty z różnymi obrazkami są dostępne w Internecie).
W tym tygodniu dzieci:
* formułują dłuższe wypowiedzi
* dostrzegają zmiany zachodzące w przyrodzie, w związku z nadchodzącym latem
* układają obrazek z kilku części.