sowaO nas

Witamy w grupie Sówek 🙂
Rozpoczęliśmy kolejny – ostatni rok naszej „przedszkolnej przygody”. Wkrótce Sówki staną się uczniami, pójdą do szkoły, ale póki co przed nami czas nowych wyzwań, nauki i beztroskiej zabawy. Tak więc do roboty! Jesteśmy chętni do zdobywania wiedzy, poznawania wszystkiego i wszystkich. Dlatego chętnie bierzemy udział w proponowanych nam zajęciach, które pomagają rozwijać naszą sprawność ruchową, systematyczność i umiejętność współdziałania. A to nam się przyda. Chcemy także powoli przygotowywać się do czytania i pisania. W dalszym ciągu będziemy poszerzać nasze zainteresowania plastyczne, muzyczne i sportowe. Tradycyjnie w naszym przedszkolu działamy proekologicznie, dbamy o środowisko, w którym żyjemy zbierając baterie, plastikowe zakrętki itp. Dużą wagę przywiązujemy do bezpiecznych zabaw i zdrowego odżywiania (zdrowa kanapka). Jak na starszaka przystało będziemy kształtować prawidłowe nawyki higieniczne.

Sówki w liczbach

Nasze panie to pani Kazimiera Wójcicka i Wioleta Surowiecka. Pani Marzenka Madej pomaga nam w utrzymaniu czystości w naszej sali.

Mamy 6 lat, jesteśmy najstarsi.
Dziewczynek jest 11.
Chłopców jest 14.

Zajęcia dodatkowe „Sówek”

Dwa razy w tygodniu ćwiczymy chętnie na gimnastyce korekcyjnej z panią Justyną. Raz w tygodniu mamy też gimnastykę z elementami akrobatyki.
Chętne dzieci mają katechezę z panią katechetką.
Śpiewamy i ćwiczymy rytmicznie z panią Kasią. Uczymy się języka niemieckiego z panią Iwoną.
Spotykamy się również z panią Iwoną, naszą logopedą, która ćwiczy z nami prawidłową wymowę .W ramach programu „Mali wspaniali” poznajemy elementy karate. Raz w miesiącu uczestniczmy w koncertach muzycznych.

Nasze wierszyki i piosenki

wierszyk „Pożegnanie przedszkola”

1.Lato się śmieje,czas na wakacje.

Pa,pa zabawki.Żegnaj przedszkole!

Zawsze będziemy o was pamiętać,

stawiając krzywe literki w szkole,

Starszak potrafi budować wieżę,

rozpoznać w książkach najdziksze zwierzę,

układać puzle,

kroić warzywa,

wie że się pokłuć można w pokrzywach,

zna pory roku,

kierunki świata

to są zalety dziecka starszaka.

piosenka ” Idzie lato poprzez pola”

1.Idzie lato poprzez pola,

rozesmiana przyszła do nas

do przedszkola.

Wita lato wszystkie dzieci;

Na wakacje razem ze mną pojedziecie.

Ref:Na,na,na,na,na,na,na,na

już wakacji nadchodzi czas.

Witamy morze,jezioro,łakę,

rzekę ,las bo wakacji nadchodzi czas.

2.Więc walizki spakujemy,

plecak,piłkę i materac też zabiertzemy.

Z mamą ,tatą,siostrą ,bratem

po przygodę wyruszamy razem z latem.

W CZERWCU ” SÓWKI” ZAJMOWAĆ SIĘ BĘDĄ:

DZIECI :

  • wiedzą jak spojrzeć na ich rodzinną miejscowość oczami turysty,
  • poznają jakie miejsca użyteczności publicznej znajduje się w mieście,
  • dowiadują się jakie ciekawe miejsca można zwiedzić na świecie,
  • doskonalą umiejętność czytania prostych tekstów,
  • doskonalą umiejętność przeliczania na konkretach
  • biorą czynny udział w grach i zabawach ruchowych,
  • rozwijają umiejętność słuchania ze zrozumieniem ,
  • rozwijają spostrzegawczość oraz logiczne myślenie.

DZIECI:

  • jakie zmiany zachodzą latem w przyrodzie,
  • jak rozpoznać pierwszy dzień lata,
  • w jakich ciekawych miejscach w Polsce można spędzić wakacje.

DZIECI wiedzą:

  • jakich zasad bezpieczeństwa należy przestrzegać na wakacjach,
  • co zabrać ze sobą na wakacje,
  • jakie są numery alarmowe,
  • kto to jest obieżyświat,
  • jakie są środki transportu.

DZIECKO :

  • bierze udział w wystepie artystycznym ,
  • uczy się tańca,
  • utrwala piosenki i wiersze,
  • wie jak powinien zachować się przyjaciel,
  • wybiera najciekaszą zabawę,piosenkę,wycieczkę

WIERSZYKI ROZGRZEWAJĄCE BUZIE I JĘZYKI

Joanna Błahitko ŻABA

Pewna żaba, całkiem mała,
bardzo głośno się zaśmiała.
Położyła się na plecach
i krzyczała: „ALE HECA!”
.
Wszyscy bardzo się zdziwili,

ale żaba już w tej chwili

odwróciła się na brzuch,

rechotała, ile tchu.

Jak się później okazało,

często jej się to zdarzało.

Śmieszna żaba się schowała,

no i dalej rechotała:

RECHU-RECHU-RECHU-RECH.

To jest właśnie żabi śmiech.

Joanna Błahitko KOTEK

Mały kotek mleczko miał,
cicho kwilił: MIAU, MIAU, MIAU.

Wypił mleka cały dzban,

głośniej miauczał: MIAU, MIAU, MIAU.

Brzuszek chyba już go boli,

mały kotek jest w niedoli.

Gdy z jedzeniem się przesadzi,

nic się na to nie poradzi.

Kot umiaru nie zachował,

więc się trochę pochorował.

Miauczał z bólu: MIAU, MIAU, MIAU,

teraz umiar będę miał

PRZYBORNIK LOGOPEDYCZNY
Poniżej zamieszczone są zdjęcia przedszkolnego przybornika logopedycznego. Zachęcamy Państwa do założenia podobnego w domu oraz do wykonywania ćwiczeń razem z dzieckiem.

 

Zawieszki wykonane przez dzieci (można wykonać dowolne postaci), przymocowane włóczką do plastikowej słomki.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie, trzyma słomkę na wysokości głowy, stara się dmuchać naprzemiennie na zawieszki i wprowadzić je w jak najdalszy ruch. Można również dmuchać na jedną z zawieszek i starać się, aby dotknęła ona drugiej. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Watka, styropian, piórko.

Ćwiczenie oddechowe: Kładziemy jeden z powyższych przedmiotów na brzegu stolika. Zadaniem dziecka jest dmuchanie tak, aby przedmiot ten spadł z drugiej strony stolika. Jeśli ćwiczy dwoje dzieci, mogą one rozegrać mecz, gdzie każde z nich stara się zdmuchnąć przedmiot na stronę przeciwnika. Dziecko powinno siedzieć na podłodze przed stolikiem tak aby dmuchać na przedmioty będąc na wprost nich. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Pudełko po zapałkach ozdobione przez dzieci, wycięte dziurkaczem śnieżynki, plastikowa słomka.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie na krześle wyciąga z pudełka śnieżynki i kładzie je po prawej stronie stolika. Następnie bierze słomkę, przykłada od góry do śnieżynki i stara się wciągnąć przez nią powietrze tak, aby przenieść śnieżynkę na lewą stronę stołu. Można również użyć dwóch kartek A4 w różnych kolorach i przenosić śnieżynki z jednej kartki na drugą.

Drewniany patyczek, koraliki w różnych kolorach, pocięta na małe kawałki słomka plastikowa.

Ćwiczenie motoryki małej: Dziecko siedząc wygodnie, trzyma w jednej ręce patyczek, a drugą nawleka koraliki/ kawałki słomki. Można przy okazji poćwiczyć percepcję wzrokową (różnicowanie kolorów) i poprosić aby dziecko nawlekało koraliki wg określonego wzoru (np. czerwony, niebieski, żółty itp. lub słomka, koralik, słomka, koralik itp.)

Dzwoneczek.

Ćwiczenie słuchowe: Rodzic wystukuje rytm a zadaniem dziecka jest go powtórzyć. Warianty zabawy dla dzieci starszych: rodzic mówi słowo, zadaniem dziecka jest podzielić je na głoski lub sylaby i zadzwonić tyle razy ile dane słowo ma głosek/sylab.

Karty z ćwiczeniami aparatu artykulacyjnego.

Lusterko

Ćwiczenie: Zadaniem rodzica jest przeczytanie polecenia z karty. Dziecko patrząc w lusterko wykonuje to ćwiczenie.

(karty z różnymi obrazkami są dostępne w Internecie).