sikorki-grO nas

Jesteśmy 4 latkami.
Jesteśmy ciekawi świata i interesujemy się wszystkim co nas otacza. Poznajemy przedszkole, nasze Panie i rówieśników, z którymi spotykamy się codziennie. Najbardziej lubimy bawić się całą rodziną groźnych dinozaurów, która mieszka w naszej sali, jeździć autami po wcześniej przygotowywanych trasach i gotować dla lalek i naszych Pań w kąciku kuchennym. Dużo czasu spędzamy również na wspólnej zabawie przy muzyce, ale cały czas pamiętamy o rozwijaniu umiejętności samoobsługowych. Podczas zajęć staramy się skupić uwagę, żeby poznać wiele ciekawych rzeczy. Uczymy się tańczyć, śpiewać, rysować i malować. Lubimy zabawy na placu zabaw i spacery na świeżym powietrzu. Po całym dniu wypełnionym wrażeniami odpoczywamy słuchając muzyki relaksacyjnej i bajek.
Nasze nauczycielki to pani Stasia Kaźmierczak i pani Iwona Finke.  Pomaga nam pani Jola Sobieraj. Jest  z nami również wolontariusz Rowan z Francji. Będzie z nami do końca czerwca 2021 .

Sikoreczki liczbach

Mamy 4 lata

Roześmiane Sikorki to…
Dziewczynek
Chłopców

“Sikorkowe ” zajęcia dodatkowe

Ćwiczymy chętnie na gimnastyce korekcyjnej z panią Justyną.

Uczymy się języka niemieckiego  z naszą  panią Iwoną.

 Ćwiczymy i śpiewamy na rytmice z panią Kasią.

Spotykamy się również z panią Iwoną, naszą logopedą, która ćwiczy z nami prawidłową wymowę . Ćwiczymy już  w ramach programu “Mali wspaniali” elementy karate.

Nasze wierszyki i piosenki

Piosenka do wysłuchania
„Myj zęby”

Szczotka pasta, kubek, ciepła woda, tak się zaczyna wielka przygoda,
myje zęby, bo wiem dobrze o tym, kto ich nie myje ten ma kłopoty.
Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć.
Szczotko, Szczotko, hej szczoteczko! O! O! O!
Zatańcz ze mną, tańcz w kółeczko. O! O! O! W prawo, w lewo, w lewo, w prawo. O! O! O!
Po jedzeniu kręć się żwawo. O! O! O! W prawo, w lewo, w lewo, w prawo. O! O! O!
Po jedzeniu kręć się żwawo. O! O! O! Bo to bardzo ważna rzecz żeby zdrowe zęby mieć!

Osłuchanie z wierszem:
„Pisanki”

Pisanki, pisanki,
jajka malowane,
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.
Pisanki, pisanki,
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.
Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
Na każdej pisance
piękne opowiastki.

“Sikorki” zajmują się w kwietniu…

Eksperymentujemy

Ćwiczenia warg:
• Cmokanie
• Parskanie
• Naprzemiennie robimy dziubek i uśmiech (z zamkniętymi ustami)
• Naprzemienne wydymamy i zaciskamy wargi
• Masujemy wargi palcami
• Układamy wargi jak do wymawiania samogłosek: A O U I E Y
• Przy zaciśniętych zębach, naprzemiennie zakładamy wargi na siebie

Ćwiczenia policzków:
• Poruszamy policzkami jak żaba
• Nabieramy powietrza do policzków i trzymamy (przesuwamy powietrze naprzemiennie z lewego do prawego policzka)
• Nabieramy powietrza do jednego policzka (na zmianę)
• Wciągamy policzki do wewnątrz a następnie nadymamy je
• Masujemy policzki dłońmi okrężnymi ruchami

DZIECKO:
– zna niektóre tradycje związane ze świętami wielkanocnymi
– rozumie, że ważne jest uczestniczenie w uroczystościach rodzinnych,
– wykonuje kompozycje przestrzenne z różnorodnego materiału plastycznego,
– potrafi ruchem zilustrować muzykę, umie dostosować ruch ciała do rytmu słyszanej muzyki,
– umie liczyć, wymieniając liczebniki w poprawnej kolejności,
– przestrzega zasad kolejności wypowiadania się,
– reaguje na sygnał słowny zgodnie z instrukcją,

Dziecko:
– potrafi nazwać aktualną porę roku i opisać słownie jej cechy charakterystyczne,
– jest zainteresowane zagadnieniami związanymi ze stałym następstwem dnia i nocy,
– rozumie stałe następstwo dnia i nocy,
– bierze udział w organizowanych zajęciach ruchowych
– dostrzega różnice w wyglądzie nieba w ciągu dnia i nocą,
– próbuje odwzorować proste układy graficzne,
– dzieli wyrazy na sylaby,

Dziecko:
– jest zainteresowane otaczającym światem przyrody i rozumie, że nie należy jej niszczyć,
– wnioskuje o obserwowanych zmianach zachodzących w rozwoju hodowanych roślin,
– rozumie, w miarę swoich możliwości, znaczenie Światowego Dnia Ziemi,
– zna sposoby segregowania odpadów,
– rozumie, jakie jest znaczenie wody w przyrodzie,
– potrafi ruchem zilustrować muzykę
– stosuje liczebniki porządkowe

Dziecko:
– zna sposoby dbania o zdrowie i higienę osobistą,
– potrafi wskazać produkty zdrowe i niezdrowe,
– rozpoznaje smak niektórych produktów spożywczych,
– zna zasady prawidłowego mycia zębów,
– wykonuje dowolne i tematyczne prace plastyczne,
– grupuje przedmioty według określonych kryteriów,
– aktywnie uczestniczy w zabawach twórczych, ruchowych,
– reaguje właściwie ruchem na zmiany w muzyce,

PRZYBORNIK LOGOPEDYCZNY
Poniżej zamieszczone są zdjęcia przedszkolnego przybornika logopedycznego. Zachęcamy Państwa do założenia podobnego w domu oraz do wykonywania ćwiczeń razem z dzieckiem.

Zawieszki wykonane przez dzieci (można wykonać dowolne postaci), przymocowane włóczką do plastikowej słomki.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie, trzyma słomkę na wysokości głowy, stara się dmuchać naprzemiennie na zawieszki i wprowadzić je w jak najdalszy ruch. Można również dmuchać na jedną z zawieszek i starać się, aby dotknęła ona drugiej. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Watka, styropian, piórko.

Ćwiczenie oddechowe: Kładziemy jeden z powyższych przedmiotów na brzegu stolika. Zadaniem dziecka jest dmuchanie tak, aby przedmiot ten spadł z drugiej strony stolika. Jeśli ćwiczy dwoje dzieci, mogą one rozegrać mecz, gdzie każde z nich stara się zdmuchnąć przedmiot na stronę przeciwnika. Dziecko powinno siedzieć na podłodze przed stolikiem tak aby dmuchać na przedmioty będąc na wprost nich. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Pudełko po zapałkach ozdobione przez dzieci, wycięte dziurkaczem śnieżynki, plastikowa słomka.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie na krześle wyciąga z pudełka śnieżynki i kładzie je po prawej stronie stolika. Następnie bierze słomkę, przykłada od góry do śnieżynki i stara się wciągnąć przez nią powietrze tak, aby przenieść śnieżynkę na lewą stronę stołu. Można również użyć dwóch kartek A4 w różnych kolorach i przenosić śnieżynki z jednej kartki na drugą.

Drewniany patyczek, koraliki w różnych kolorach, pocięta na małe kawałki słomka plastikowa.

Ćwiczenie motoryki małej: Dziecko siedząc wygodnie, trzyma w jednej ręce patyczek, a drugą nawleka koraliki/ kawałki słomki. Można przy okazji poćwiczyć percepcję wzrokową (różnicowanie kolorów) i poprosić aby dziecko nawlekało koraliki wg określonego wzoru (np. czerwony, niebieski, żółty itp. lub słomka, koralik, słomka, koralik itp.)

Dzwoneczek.

Ćwiczenie słuchowe: Rodzic wystukuje rytm a zadaniem dziecka jest go powtórzyć. Warianty zabawy dla dzieci starszych: rodzic mówi słowo, zadaniem dziecka jest podzielić je na głoski lub sylaby i zadzwonić tyle razy ile dane słowo ma głosek/sylab.

Karty z ćwiczeniami aparatu artykulacyjnego.

Lusterko

Ćwiczenie: Zadaniem rodzica jest przeczytanie polecenia z karty. Dziecko patrząc w lusterko wykonuje to ćwiczenie.

(karty z różnymi obrazkami są dostępne w Internecie).

Aktualności

Każdego dnia mierzymy temperaturę wszystkim dzieciom w przedszkolu. Zapraszamy do nas wszystkie zdrowe dzieci.