sikorki-grO nas

Jesteśmy 3 i 4 latkami 😉 
Jesteśmy ciekawi świata i interesujemy się wszystkim co nas otacza. Poznajemy przedszkole, nasze Panie i rówieśników, z którymi spotykamy się codziennie. Najbardziej lubimy bawić się całą rodziną groźnych dinozaurów, która mieszka w naszej sali, jeździć autami po wcześniej przygotowywanych trasach i gotować dla lalek i naszych Pań w kąciku kuchennym. Dużo czasu spędzamy również na wspólnej zabawie przy muzyce, ale cały czas pamiętamy o rozwijaniu umiejętności samoobsługowych. Podczas zajęć staramy się skupić uwagę, żeby poznać wiele ciekawych rzeczy. Uczymy się tańczyć, śpiewać, rysować i malować. Lubimy zabawy na placu zabaw i spacery na świeżym powietrzu. Po całym dniu wypełnionym wrażeniami odpoczywamy słuchając muzyki relaksacyjnej i bajek.
Nasze nauczycielki to pani Marta Piotrowicz i pani Beata Ryba.  Pomaga nam pani Grażynka Wróblewska i pani Agata Kopek.

Sikoreczki liczbach

Mamy 3 i 4 lata

Roześmiane Sikorki to…12 – 3 latków i 13 – 4 latków
Dziewczynek jest 10
Chłopców jest 15

“Sikorkowe ” zajęcia dodatkowe

Ćwiczymy chętnie na gimnastyce korekcyjnej z panią Justyną.

Uczymy się języka niemieckiego  z naszą  panią Iwoną.

 Ćwiczymy i śpiewamy na rytmice z panią Magdą.

Spotykamy się również z panią Iwoną, naszą logopedą, która ćwiczy z nami prawidłową wymowę . Ćwiczymy już  w ramach programu “Mali wspaniali” elementy karate.

Nasze wierszyki i piosenki

Piosenka “Polka bałwanków”

1)Zimową poleczkę na śniegu lub lodzie

Kochają bałwanki i tańczą ją co dzień

Zimową poleczkę na soplach gra wiatr

Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak

Ref: Ha, ha, ha, ha

Hi, hi, hi, hi

Śniegowe bałwanki

To my, właśnie my      /x2

2)Gdy w rękach miotełki, na głowach garnuszki

Z węgielków lśnią oczka i same mkną nóżki

Zimową poleczkę na soplach gra wiatr

Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!

Ref  j.w.

3)Stanęły na chwilkę, by otrzeć pot z czoła,

Lecz skoczna muzyka do tańca nas woła,               

Zimową poleczkę na soplach gra wiatr,

Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!

Ref:j.w

 

“Sikorki” zajmują się w styczniu…

Eksperymentujemy

Dziecko:

  • dostrzegają różnice w wyglądzie przedmiotów
  • prawidłowo podają liczbę przedmiotów, podają liczebność zbioru
  • układają proste kompozycje przestrzenne z figur geometrycznych
  • grupują książki w sensowny sposób i formułują uogólnienia typu: ta do tej pasuje, te są o podobnej tematyce, te są inne
  • stosują w wypowiedziach nowo poznane wyrazy związane z książką : autor, okładka, ilustrator, drukarz, drukarnia

Dziecko:

  • znają znaczenie słowa „Karnawał”
  • wiedzą jakie tradycje są związane z okresem karnawału
  • potrafią wykonać prosty instrument muzyczny zgodnie z instrukcją
  • tworzą muzykę korzystając z własnoręcznie wykonanych instrumentów
  • opisują wygląd masek karnawałowych

 

Dziecko:

  • okazują szacunek osobom starszym
  • potrafią opisać wygląd swoich dziadków
  • odczuwają radość i przyjemność z przygotowywania upominków dla najbliższych
  • potrafią budować dłuższe wypowiedzi

 

Dziecko:

  • znają różne znaczenia słowa „dom”
  • rozpoznają i nazywają domy wybranych gatunków zwierząt
  • rozpoznają i nazywają typy domów ludzi
  • dobierają obrazki w logicznie pasujące pary
  • stosują pojęcie “para”

 

PRZYBORNIK LOGOPEDYCZNY
Poniżej zamieszczone są zdjęcia przedszkolnego przybornika logopedycznego. Zachęcamy Państwa do założenia podobnego w domu oraz do wykonywania ćwiczeń razem z dzieckiem.

Zawieszki wykonane przez dzieci (można wykonać dowolne postaci), przymocowane włóczką do plastikowej słomki.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie, trzyma słomkę na wysokości głowy, stara się dmuchać naprzemiennie na zawieszki i wprowadzić je w jak najdalszy ruch. Można również dmuchać na jedną z zawieszek i starać się, aby dotknęła ona drugiej. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Watka, styropian, piórko.

Ćwiczenie oddechowe: Kładziemy jeden z powyższych przedmiotów na brzegu stolika. Zadaniem dziecka jest dmuchanie tak, aby przedmiot ten spadł z drugiej strony stolika. Jeśli ćwiczy dwoje dzieci, mogą one rozegrać mecz, gdzie każde z nich stara się zdmuchnąć przedmiot na stronę przeciwnika. Dziecko powinno siedzieć na podłodze przed stolikiem tak aby dmuchać na przedmioty będąc na wprost nich. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Pudełko po zapałkach ozdobione przez dzieci, wycięte dziurkaczem śnieżynki, plastikowa słomka.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie na krześle wyciąga z pudełka śnieżynki i kładzie je po prawej stronie stolika. Następnie bierze słomkę, przykłada od góry do śnieżynki i stara się wciągnąć przez nią powietrze tak, aby przenieść śnieżynkę na lewą stronę stołu. Można również użyć dwóch kartek A4 w różnych kolorach i przenosić śnieżynki z jednej kartki na drugą.

Drewniany patyczek, koraliki w różnych kolorach, pocięta na małe kawałki słomka plastikowa.

Ćwiczenie motoryki małej: Dziecko siedząc wygodnie, trzyma w jednej ręce patyczek, a drugą nawleka koraliki/ kawałki słomki. Można przy okazji poćwiczyć percepcję wzrokową (różnicowanie kolorów) i poprosić aby dziecko nawlekało koraliki wg określonego wzoru (np. czerwony, niebieski, żółty itp. lub słomka, koralik, słomka, koralik itp.)

Dzwoneczek.

Ćwiczenie słuchowe: Rodzic wystukuje rytm a zadaniem dziecka jest go powtórzyć. Warianty zabawy dla dzieci starszych: rodzic mówi słowo, zadaniem dziecka jest podzielić je na głoski lub sylaby i zadzwonić tyle razy ile dane słowo ma głosek/sylab.

Karty z ćwiczeniami aparatu artykulacyjnego.

Lusterko

Ćwiczenie: Zadaniem rodzica jest przeczytanie polecenia z karty. Dziecko patrząc w lusterko wykonuje to ćwiczenie.

(karty z różnymi obrazkami są dostępne w Internecie).

Aktualności

Każdego dnia mierzymy temperaturę wszystkim dzieciom w przedszkolu. Zapraszamy do nas wszystkie zdrowe dzieci 🙂