sikorki-grO nas

Jesteśmy 3 i 4 latkami 😉 
Jesteśmy ciekawi świata i interesujemy się wszystkim co nas otacza. Poznajemy przedszkole, nasze Panie i rówieśników, z którymi spotykamy się codziennie. Najbardziej lubimy bawić się całą rodziną groźnych dinozaurów, która mieszka w naszej sali, jeździć autami po wcześniej przygotowywanych trasach i gotować dla lalek i naszych Pań w kąciku kuchennym. Dużo czasu spędzamy również na wspólnej zabawie przy muzyce, ale cały czas pamiętamy o rozwijaniu umiejętności samoobsługowych. Podczas zajęć staramy się skupić uwagę, żeby poznać wiele ciekawych rzeczy. Uczymy się tańczyć, śpiewać, rysować i malować. Lubimy zabawy na placu zabaw i spacery na świeżym powietrzu. Po całym dniu wypełnionym wrażeniami odpoczywamy słuchając muzyki relaksacyjnej i bajek.
Nasze nauczycielki to pani Kazimiera Wójcicka i Wioletta Surowiecka. Pomaga nam pani Nina Komissarova i Kamila Dzieciątkowska oraz pani Agatka i Aneta

Sikoreczki liczbach

Mamy 3 i 4 lata

Roześmiane Sikorki to…12 – 3 latków i 13 – 4 latków
Dziewczynek jest 10
Chłopców jest 15

„Sikorkowe ” zajęcia dodatkowe

Ćwiczymy chętnie na gimnastyce korekcyjnej z panem Jackiem.

Uczymy się języka niemieckiego  z naszą  panią Iwoną.

 Ćwiczymy i śpiewamy na rytmice z panią Magdą.

Spotykamy się również z panią Mariolą, naszą logopedą, która ćwiczy z nami prawidłową wymowę . Niektórzy z nas uczestniczą w katechezie z panią Kasią.

Ćwiczymy  w ramach programu „Mali wspaniali” elementy karate.

Nasze wierszyki i piosenki

Piosenka „Zabawa w pociąg”

Jedzie pociąg,jedzie pociąg,a w pociągu dzieci.

Jadą ,jadą na wakacje,słonko jasno świeci.

Jeden wagon hop,drugi wagon tup,tup

trzeci wagon klap,klap,klap.

Pociąg jedzie w świat.

wiersz „ Trampolinek jedzie na wakacje”

Przyszło lato do przedszkola

bo już na wakacje pora

puka w okno,puka w dzrzwi

Trampolinku otwórz mi.

Trampolinku przyjacielu,

spakuj czapkę lub kapelusz,

kąpielówek cztery pary

i od słońca okulary.

Trampki,klapki i sandały

i kalosze też mój mały.

Jakieś bluzki,swetry,spodnie

i neważne że są modne.

Możesz wierzyć moim słowom

kurtkę weź przeciwdeszczową.

„Sikorki” zajmują się w czerwcu.

Eksperymentujemy

Dziecko:

-zna swoje prawa i szanuje prawa innych dzieci,

-dostrzega i akceptuje różnice między ludźmi,

-nabywanie umiejętności wypowiadania  wlasnych myśli na podstawie ilustracji,

-aktywnie uczestniczy w zabawach twórczych,

-stosuje w wypowiedziach nowo poznane wyrazy,

Dziecko:

– rozpoznaje zwierzęta domowe i na gospodarstwie,

– budzi empatię dla losów zwierząt,

-stosuje w wypowiedziach nowo poznane wyrazy,

-pokonuje swoją nieśmiałość,

Dziecko:

-śpiewa piosenki o przyrodzie,

– wie ,kto to jest przyjaciel przyrody,

– uczy się chronić środowisko i jak ważny jest to temat,

– chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych,

 

Dziecko:

-śpiewa piosenki i recytuje wiersze,

-odnosi się z szacunkiem do rodziców i ich pracy,

– aktywnie uczestniczy w zabawach twórczych,

-słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada się na ich temat,

-wykonuje prace wg określonego wzoru

PRZYBORNIK LOGOPEDYCZNY
Poniżej zamieszczone są zdjęcia przedszkolnego przybornika logopedycznego. Zachęcamy Państwa do założenia podobnego w domu oraz do wykonywania ćwiczeń razem z dzieckiem.

Zawieszki wykonane przez dzieci (można wykonać dowolne postaci), przymocowane włóczką do plastikowej słomki.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie, trzyma słomkę na wysokości głowy, stara się dmuchać naprzemiennie na zawieszki i wprowadzić je w jak najdalszy ruch. Można również dmuchać na jedną z zawieszek i starać się, aby dotknęła ona drugiej. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Watka, styropian, piórko.

Ćwiczenie oddechowe: Kładziemy jeden z powyższych przedmiotów na brzegu stolika. Zadaniem dziecka jest dmuchanie tak, aby przedmiot ten spadł z drugiej strony stolika. Jeśli ćwiczy dwoje dzieci, mogą one rozegrać mecz, gdzie każde z nich stara się zdmuchnąć przedmiot na stronę przeciwnika. Dziecko powinno siedzieć na podłodze przed stolikiem tak aby dmuchać na przedmioty będąc na wprost nich. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Pudełko po zapałkach ozdobione przez dzieci, wycięte dziurkaczem śnieżynki, plastikowa słomka.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie na krześle wyciąga z pudełka śnieżynki i kładzie je po prawej stronie stolika. Następnie bierze słomkę, przykłada od góry do śnieżynki i stara się wciągnąć przez nią powietrze tak, aby przenieść śnieżynkę na lewą stronę stołu. Można również użyć dwóch kartek A4 w różnych kolorach i przenosić śnieżynki z jednej kartki na drugą.

Drewniany patyczek, koraliki w różnych kolorach, pocięta na małe kawałki słomka plastikowa.

Ćwiczenie motoryki małej: Dziecko siedząc wygodnie, trzyma w jednej ręce patyczek, a drugą nawleka koraliki/ kawałki słomki. Można przy okazji poćwiczyć percepcję wzrokową (różnicowanie kolorów) i poprosić aby dziecko nawlekało koraliki wg określonego wzoru (np. czerwony, niebieski, żółty itp. lub słomka, koralik, słomka, koralik itp.)

Dzwoneczek.

Ćwiczenie słuchowe: Rodzic wystukuje rytm a zadaniem dziecka jest go powtórzyć. Warianty zabawy dla dzieci starszych: rodzic mówi słowo, zadaniem dziecka jest podzielić je na głoski lub sylaby i zadzwonić tyle razy ile dane słowo ma głosek/sylab.

Karty z ćwiczeniami aparatu artykulacyjnego.

Lusterko

Ćwiczenie: Zadaniem rodzica jest przeczytanie polecenia z karty. Dziecko patrząc w lusterko wykonuje to ćwiczenie.

(karty z różnymi obrazkami są dostępne w Internecie).

Aktualności

Bardzo prosimy o przynoszenie suchych chusteczek higienicznych

 Zapraszamy do nas wszystkie zdrowe dzieci 🙂