sikorki-grO nas

Jesteśmy 3 i 4 latkami 😉 
Jesteśmy ciekawi świata i interesujemy się wszystkim co nas otacza. Poznajemy przedszkole, nasze Panie i rówieśników, z którymi spotykamy się codziennie. Najbardziej lubimy bawić się całą rodziną groźnych dinozaurów, która mieszka w naszej sali, jeździć autami po wcześniej przygotowywanych trasach i gotować dla lalek i naszych Pań w kąciku kuchennym. Dużo czasu spędzamy również na wspólnej zabawie przy muzyce, ale cały czas pamiętamy o rozwijaniu umiejętności samoobsługowych. Podczas zajęć staramy się skupić uwagę, żeby poznać wiele ciekawych rzeczy. Uczymy się tańczyć, śpiewać, rysować i malować. Lubimy zabawy na placu zabaw i spacery na świeżym powietrzu. Po całym dniu wypełnionym wrażeniami odpoczywamy słuchając muzyki relaksacyjnej i bajek.
Nasze nauczycielki to pani Kamila Dujin i pani Iwona Finke. Pomaga nam pani Sara a o czystość w naszej sali dba pani Monika.

Sikoreczki liczbach

Mamy 3 i 4 lata

[cms_progressbar item_title=”Roześmiane Sikorki to…12 – 3 latków i 13 – 4 latków” show_value=”false” value=”85″ width=”100%” height=”38px” striped=”no” color=”#81b747″ cms_template=”cms_progressbar.php” value_suffix=”3, 4 lata”][cms_progressbar item_title=”Dziewczynek jest 10″ show_value=”false” value=”50″ width=”100%” height=”38px” striped=”no” color=”#d94e90″ cms_template=”cms_progressbar.php” value_suffix=”10″][cms_progressbar item_title=”Chłopców jest 15″ show_value=”false” value=”50″ bg_color=”#81d742″ width=”100%” height=”38px” striped=”no” color=”#4fcc02″ cms_template=”cms_progressbar.php” value_suffix=”15″]

„Sikorkowe ” zajęcia dodatkowe

Ćwiczymy chętnie na gimnastyce korekcyjnej z panią Justyną.

Uczymy się języka niemieckiego  z naszą  panią Iwoną.

 Ćwiczymy i śpiewamy na rytmice z panią Magdą.

Spotykamy się również z panią Mariolą, naszą logopedą, która ćwiczy z nami prawidłową wymowę . Niektórzy z nas uczestniczą w katechezie z panią Kasią.

Ćwiczymy  w ramach programu „Mali wspaniali” elementy karate.

Nasze wierszyki i piosenki

Piosenka „Zabawa w pociąg”

Jedzie pociąg,jedzie pociąg,a w pociągu dzieci.

Jadą ,jadą na wakacje,słonko jasno świeci.

Jeden wagon hop,drugi wagon tup,tup

trzeci wagon klap,klap,klap.

Pociąg jedzie w świat.

Wierszyk „Jesienią”
Maria Konopnicka

Je­sie­nią, je­sie­nią
Sady się ru­mie­nią;
Czer­wo­ne ja­błusz­ka
Po­mię­dzy zie­le­nią.

Czer­wo­ne ja­błusz­ka,
Zło­ci­ste gru­szecz­ki
Świe­cą się jak gwiaz­dy
Po­mię­dzy li­stecz­ki.

Pój­dę ja się, pój­dę
Po­kło­nić ja­bło­ni,
Może mi ja­błusz­ko
W cza­pecz­kę uro­ni!

Pój­dę ja do gru­szy,
Na­sta­wię far­tusz­ka,
Może w nie­go spad­nie
Jaka ślicz­na grusz­ka!

Je­sie­nią, je­sie­nią
Sady się ru­mie­nią;
Czer­wo­ne ja­błusz­ka
Po­mię­dzy zie­le­nią.

„Sikorki” zajmują się w październiku.

Eksperymentujemy

Dzieci:

• Utrwalą rozpoznawanie i nazywanie warzyw i owoców
• Ułożą zdjęcia owoców i warzyw zgodnie z kolejnością występowania w wierszu
• Rozwiną dostrzeganie walorów estetycznych krajobrazu jesiennego
• Porównają liczebność zbiorów

Dzieci:
• Będą rozwijać sprawność manualną podczas zabaw plastycznych z materiałem przyrodniczym
• Będą rozwijać zainteresowanie środowiskiem przyrodniczym
• Poznają konieczność niesienia pomocy zwierzętom zimą- dokarmianie
• Poznają nazwy leśnych zwierząt

Dzieci:
• Wykonają pracę plastyczną: W koszyku Pani Jesieni, Jesienne zwierzęta, Portret, Mój pupil
• Utrwalą nazwy członków rodziny
• Będą odgadywać zagadki
• Będą rozwijać umiejętność przeliczania i segregowania

Dzieci:
• Poznają głosy wybranych zwierząt
• Rozwiną słownictwo związane ze zwierzętami domowymi oraz akcesoriami niezbędnymi do opieki nad nimi
  Poznają i utrwalą nazewnictwo materiału przyrodniczego takiego jak: orzechy, kasztany, żołędzie, liście.

PRZYBORNIK LOGOPEDYCZNY
Poniżej zamieszczone są zdjęcia przedszkolnego przybornika logopedycznego. Zachęcamy Państwa do założenia podobnego w domu oraz do wykonywania ćwiczeń razem z dzieckiem.

Zawieszki wykonane przez dzieci (można wykonać dowolne postaci), przymocowane włóczką do plastikowej słomki.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie, trzyma słomkę na wysokości głowy, stara się dmuchać naprzemiennie na zawieszki i wprowadzić je w jak najdalszy ruch. Można również dmuchać na jedną z zawieszek i starać się, aby dotknęła ona drugiej. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Watka, styropian, piórko.

Ćwiczenie oddechowe: Kładziemy jeden z powyższych przedmiotów na brzegu stolika. Zadaniem dziecka jest dmuchanie tak, aby przedmiot ten spadł z drugiej strony stolika. Jeśli ćwiczy dwoje dzieci, mogą one rozegrać mecz, gdzie każde z nich stara się zdmuchnąć przedmiot na stronę przeciwnika. Dziecko powinno siedzieć na podłodze przed stolikiem tak aby dmuchać na przedmioty będąc na wprost nich. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Pudełko po zapałkach ozdobione przez dzieci, wycięte dziurkaczem śnieżynki, plastikowa słomka.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie na krześle wyciąga z pudełka śnieżynki i kładzie je po prawej stronie stolika. Następnie bierze słomkę, przykłada od góry do śnieżynki i stara się wciągnąć przez nią powietrze tak, aby przenieść śnieżynkę na lewą stronę stołu. Można również użyć dwóch kartek A4 w różnych kolorach i przenosić śnieżynki z jednej kartki na drugą.

Drewniany patyczek, koraliki w różnych kolorach, pocięta na małe kawałki słomka plastikowa.

Ćwiczenie motoryki małej: Dziecko siedząc wygodnie, trzyma w jednej ręce patyczek, a drugą nawleka koraliki/ kawałki słomki. Można przy okazji poćwiczyć percepcję wzrokową (różnicowanie kolorów) i poprosić aby dziecko nawlekało koraliki wg określonego wzoru (np. czerwony, niebieski, żółty itp. lub słomka, koralik, słomka, koralik itp.)

Dzwoneczek.

Ćwiczenie słuchowe: Rodzic wystukuje rytm a zadaniem dziecka jest go powtórzyć. Warianty zabawy dla dzieci starszych: rodzic mówi słowo, zadaniem dziecka jest podzielić je na głoski lub sylaby i zadzwonić tyle razy ile dane słowo ma głosek/sylab.

Karty z ćwiczeniami aparatu artykulacyjnego.

Lusterko

Ćwiczenie: Zadaniem rodzica jest przeczytanie polecenia z karty. Dziecko patrząc w lusterko wykonuje to ćwiczenie.

(karty z różnymi obrazkami są dostępne w Internecie).

Aktualności

Bardzo prosimy o przynoszenie suchych chusteczek higienicznych

 Zapraszamy do nas wszystkie zdrowe dzieci 🙂