O nas
Jesteśmy 3 i 4 latkami 😉
Jesteśmy ciekawi świata i interesujemy się wszystkim co nas otacza. Poznajemy przedszkole, nasze Panie i rówieśników, z którymi spotykamy się codziennie. Najbardziej lubimy bawić się całą rodziną groźnych dinozaurów, która mieszka w naszej sali, jeździć autami po wcześniej przygotowywanych trasach i gotować dla lalek i naszych Pań w kąciku kuchennym. Dużo czasu spędzamy również na wspólnej zabawie przy muzyce, ale cały czas pamiętamy o rozwijaniu umiejętności samoobsługowych. Podczas zajęć staramy się skupić uwagę, żeby poznać wiele ciekawych rzeczy. Uczymy się tańczyć, śpiewać, rysować i malować. Lubimy zabawy na placu zabaw i spacery na świeżym powietrzu. Po całym dniu wypełnionym wrażeniami odpoczywamy słuchając muzyki relaksacyjnej i bajek.
Nasze nauczycielki to pani Kazimiera Wójcicka i Wioletta Surowiecka. Pomaga nam pani Nina Komissarova i Kamila Dzieciątkowska oraz pani Agatka i Aneta
Sikoreczki liczbach
Mamy 3 i 4 lata
„Sikorkowe ” zajęcia dodatkowe
Ćwiczymy chętnie na gimnastyce korekcyjnej z panem Jackiem.
Uczymy się języka niemieckiego z naszą panią Iwoną.
Ćwiczymy i śpiewamy na rytmice z panią Magdą.
Spotykamy się również z panią Mariolą, naszą logopedą, która ćwiczy z nami prawidłową wymowę . Niektórzy z nas uczestniczą w katechezie z panią Kasią.
Ćwiczymy w ramach programu „Mali wspaniali” elementy karate.
Nasze wierszyki i piosenki
Piosenka „Zabawa w pociąg”
Jedzie pociąg,jedzie pociąg,a w pociągu dzieci.
Jadą ,jadą na wakacje,słonko jasno świeci.
Jeden wagon hop,drugi wagon tup,tup
trzeci wagon klap,klap,klap.
Pociąg jedzie w świat.
wiersz „ Trampolinek jedzie na wakacje”
Przyszło lato do przedszkola
bo już na wakacje pora
puka w okno,puka w dzrzwi
Trampolinku otwórz mi.
Trampolinku przyjacielu,
spakuj czapkę lub kapelusz,
kąpielówek cztery pary
i od słońca okulary.
Trampki,klapki i sandały
i kalosze też mój mały.
Jakieś bluzki,swetry,spodnie
i neważne że są modne.
Możesz wierzyć moim słowom
kurtkę weź przeciwdeszczową.
„Sikorki” zajmują się w czerwcu.
Eksperymentujemy
Dziecko:
-zna swoje prawa i szanuje prawa innych dzieci,
-dostrzega i akceptuje różnice między ludźmi,
-nabywanie umiejętności wypowiadania wlasnych myśli na podstawie ilustracji,
-aktywnie uczestniczy w zabawach twórczych,
-stosuje w wypowiedziach nowo poznane wyrazy,
Dziecko:
– rozpoznaje zwierzęta domowe i na gospodarstwie,
– budzi empatię dla losów zwierząt,
-stosuje w wypowiedziach nowo poznane wyrazy,
-pokonuje swoją nieśmiałość,
Dziecko:
-śpiewa piosenki o przyrodzie,
– wie ,kto to jest przyjaciel przyrody,
– uczy się chronić środowisko i jak ważny jest to temat,
– chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych,
Dziecko:
-śpiewa piosenki i recytuje wiersze,
-odnosi się z szacunkiem do rodziców i ich pracy,
– aktywnie uczestniczy w zabawach twórczych,
-słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada się na ich temat,
-wykonuje prace wg określonego wzoru
PRZYBORNIK LOGOPEDYCZNY
Poniżej zamieszczone są zdjęcia przedszkolnego przybornika logopedycznego. Zachęcamy Państwa do założenia podobnego w domu oraz do wykonywania ćwiczeń razem z dzieckiem.
Zawieszki wykonane przez dzieci (można wykonać dowolne postaci), przymocowane włóczką do plastikowej słomki.
Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie, trzyma słomkę na wysokości głowy, stara się dmuchać naprzemiennie na zawieszki i wprowadzić je w jak najdalszy ruch. Można również dmuchać na jedną z zawieszek i starać się, aby dotknęła ona drugiej. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.
Watka, styropian, piórko.
Ćwiczenie oddechowe: Kładziemy jeden z powyższych przedmiotów na brzegu stolika. Zadaniem dziecka jest dmuchanie tak, aby przedmiot ten spadł z drugiej strony stolika. Jeśli ćwiczy dwoje dzieci, mogą one rozegrać mecz, gdzie każde z nich stara się zdmuchnąć przedmiot na stronę przeciwnika. Dziecko powinno siedzieć na podłodze przed stolikiem tak aby dmuchać na przedmioty będąc na wprost nich. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.
Pudełko po zapałkach ozdobione przez dzieci, wycięte dziurkaczem śnieżynki, plastikowa słomka.
Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie na krześle wyciąga z pudełka śnieżynki i kładzie je po prawej stronie stolika. Następnie bierze słomkę, przykłada od góry do śnieżynki i stara się wciągnąć przez nią powietrze tak, aby przenieść śnieżynkę na lewą stronę stołu. Można również użyć dwóch kartek A4 w różnych kolorach i przenosić śnieżynki z jednej kartki na drugą.
Drewniany patyczek, koraliki w różnych kolorach, pocięta na małe kawałki słomka plastikowa.
Ćwiczenie motoryki małej: Dziecko siedząc wygodnie, trzyma w jednej ręce patyczek, a drugą nawleka koraliki/ kawałki słomki. Można przy okazji poćwiczyć percepcję wzrokową (różnicowanie kolorów) i poprosić aby dziecko nawlekało koraliki wg określonego wzoru (np. czerwony, niebieski, żółty itp. lub słomka, koralik, słomka, koralik itp.)
Dzwoneczek.
Ćwiczenie słuchowe: Rodzic wystukuje rytm a zadaniem dziecka jest go powtórzyć. Warianty zabawy dla dzieci starszych: rodzic mówi słowo, zadaniem dziecka jest podzielić je na głoski lub sylaby i zadzwonić tyle razy ile dane słowo ma głosek/sylab.
Karty z ćwiczeniami aparatu artykulacyjnego.
Lusterko
Ćwiczenie: Zadaniem rodzica jest przeczytanie polecenia z karty. Dziecko patrząc w lusterko wykonuje to ćwiczenie.
(karty z różnymi obrazkami są dostępne w Internecie).
Aktualności
Bardzo prosimy o przynoszenie suchych chusteczek higienicznych
Zapraszamy do nas wszystkie zdrowe dzieci 🙂