sikorki-grO nas

Jesteśmy 3 i 4 latkami 😉 
Jesteśmy ciekawi świata i interesujemy się wszystkim co nas otacza. Poznajemy przedszkole, nasze Panie i rówieśników, z którymi spotykamy się codziennie. Najbardziej lubimy bawić się całą rodziną groźnych dinozaurów, która mieszka w naszej sali, jeździć autami po wcześniej przygotowywanych trasach i gotować dla lalek i naszych Pań w kąciku kuchennym. Dużo czasu spędzamy również na wspólnej zabawie przy muzyce, ale cały czas pamiętamy o rozwijaniu umiejętności samoobsługowych. Podczas zajęć staramy się skupić uwagę, żeby poznać wiele ciekawych rzeczy. Uczymy się tańczyć, śpiewać, rysować i malować. Lubimy zabawy na placu zabaw i spacery na świeżym powietrzu. Po całym dniu wypełnionym wrażeniami odpoczywamy słuchając muzyki relaksacyjnej i bajek.
Nasze nauczycielki to pani Marta Piotrowicz i pani Beata Ryba.  Pomaga nam pani Grażynka Wróblewska i pani Agata Kopek.

Sikoreczki liczbach

Mamy 3 i 4 lata

Roześmiane Sikorki to…12 – 3 latków i 13 – 4 latków
Dziewczynek jest 10
Chłopców jest 15

„Sikorkowe ” zajęcia dodatkowe

Ćwiczymy chętnie na gimnastyce korekcyjnej z panią Justyną.

Uczymy się języka niemieckiego  z naszą  panią Iwoną.

 Ćwiczymy i śpiewamy na rytmice z panią Magdą.

Spotykamy się również z panią Mariolą, naszą logopedą, która ćwiczy z nami prawidłową wymowę . Niektórzy z nas uczestniczą w katechezie z panią Kasią.

Ćwiczymy  w ramach programu „Mali wspaniali” elementy karate.

Nasze wierszyki i piosenki

Piosenka „Kacza czacza”
1) W pewnym parku, żyją kaczki tuż przy stawie
Które każdy dzień spędzają na zabawie
Żadna w stawie nie nurkuje i nie kwacze
Lecz wygina płetwy w wodzie tańcząc Cza-Cz.
Ref: Bo to jest Kacza Cza-Cza
Bo to jest Kacza Cza-Cza
Raz płetwa lewa, raz prawa
Taka kacza zabawa
To jest Kacza Cza-Cza
Od rana Kacza Cza-Cza
Bo tutaj Cza-Cza ciągle gra
Bo to jest Kacza Cza-Cza
Bo to jest Kacza Cza-Cza
Raz płetwa lewa, raz prawa
Taka kacza zabawa
To jest Kacza Cza-Cza
Od rana Kacza Cza-Cza
Każdy tu kaczki z parku zna.
2) Od rana w całym parku Cza-Cza już rozbrzmiewa
A w całym mieście Cza-Czę każdy gra i śpiewa
Na pokaz kaczek ludzie się gromadzą licznie
Podziwiać jak pływają Cza-Czą synchronicznie
Ref: Bo to jest Kacza Cza-Cza…

 

„Sikorki” zajmują się w czerwcu…

Eksperymentujemy

Dzieci:

– znają swoje prawa i szanują prawa innych dzieci
– orientują się w kierunkach przestrzennych
– dostrzegają i akceptują różnice między ludźmi
– potrafią odtwarzać różnorodne wzory i kształty.

Dzieci:

– śpiewają piosenki
– potrafią współdziałać w zespole
– potrafią rozwiązywać zagadki słowne
– rozróżniają wybrane gatunki zwierząt i je nazywają
– słuchają tekstów literackich i chętnie wypowiadają się na ich temat.

 

 

Dzieci:

– ćwiczą sprawność rąk
– segregują wg koloru i kształtu
– rozpoznają charakterystyczne cechy lata
– tworzą zbory
– potrafią grupować przedmioty według określonego kryterium
– stosują różne techniki plastyczne

– znają numer alarmowy 112 i wiedzą w jakich sytuacjach go użyć.

 

Dzieci:

– formułują dłuższe wypowiedzi
– dostrzegają zmiany zachodzące w przyrodzie, w związku z nadchodzącym latem
– układają obrazek z kilku części
– działa zgodnie w zespole

PRZYBORNIK LOGOPEDYCZNY
Poniżej zamieszczone są zdjęcia przedszkolnego przybornika logopedycznego. Zachęcamy Państwa do założenia podobnego w domu oraz do wykonywania ćwiczeń razem z dzieckiem.

Zawieszki wykonane przez dzieci (można wykonać dowolne postaci), przymocowane włóczką do plastikowej słomki.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie, trzyma słomkę na wysokości głowy, stara się dmuchać naprzemiennie na zawieszki i wprowadzić je w jak najdalszy ruch. Można również dmuchać na jedną z zawieszek i starać się, aby dotknęła ona drugiej. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Watka, styropian, piórko.

Ćwiczenie oddechowe: Kładziemy jeden z powyższych przedmiotów na brzegu stolika. Zadaniem dziecka jest dmuchanie tak, aby przedmiot ten spadł z drugiej strony stolika. Jeśli ćwiczy dwoje dzieci, mogą one rozegrać mecz, gdzie każde z nich stara się zdmuchnąć przedmiot na stronę przeciwnika. Dziecko powinno siedzieć na podłodze przed stolikiem tak aby dmuchać na przedmioty będąc na wprost nich. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Pudełko po zapałkach ozdobione przez dzieci, wycięte dziurkaczem śnieżynki, plastikowa słomka.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie na krześle wyciąga z pudełka śnieżynki i kładzie je po prawej stronie stolika. Następnie bierze słomkę, przykłada od góry do śnieżynki i stara się wciągnąć przez nią powietrze tak, aby przenieść śnieżynkę na lewą stronę stołu. Można również użyć dwóch kartek A4 w różnych kolorach i przenosić śnieżynki z jednej kartki na drugą.

Drewniany patyczek, koraliki w różnych kolorach, pocięta na małe kawałki słomka plastikowa.

Ćwiczenie motoryki małej: Dziecko siedząc wygodnie, trzyma w jednej ręce patyczek, a drugą nawleka koraliki/ kawałki słomki. Można przy okazji poćwiczyć percepcję wzrokową (różnicowanie kolorów) i poprosić aby dziecko nawlekało koraliki wg określonego wzoru (np. czerwony, niebieski, żółty itp. lub słomka, koralik, słomka, koralik itp.)

Dzwoneczek.

Ćwiczenie słuchowe: Rodzic wystukuje rytm a zadaniem dziecka jest go powtórzyć. Warianty zabawy dla dzieci starszych: rodzic mówi słowo, zadaniem dziecka jest podzielić je na głoski lub sylaby i zadzwonić tyle razy ile dane słowo ma głosek/sylab.

Karty z ćwiczeniami aparatu artykulacyjnego.

Lusterko

Ćwiczenie: Zadaniem rodzica jest przeczytanie polecenia z karty. Dziecko patrząc w lusterko wykonuje to ćwiczenie.

(karty z różnymi obrazkami są dostępne w Internecie).

Aktualności

Bardzo prosimy o przynoszenie suchych chusteczek higienicznych

Każdego dnia mierzymy temperaturę wszystkim dzieciom w przedszkolu. Zapraszamy do nas wszystkie zdrowe dzieci 🙂