O nas

Chodzimy do przedszkola od września. Przeżywamy okres adaptacji. Każdy z nas uczy się przebywać w przedszkolu bez mamy i taty. Staramy się samodzielnie zjadać pyszne jedzonko. Bawimy się albo w naszej sali albo na podwórku przedszkolnym.  Będziemy rysować, lepić z plasteliny, malować farbami, kleić i konstruować różne budowle. Samochody i klocki to nasze ulubione zabawki. Na podwórku bawimy się w piaskownicy, podziwiamy  przyrodę,  szukamy ciekawych kamieni, patyków i innych skarbów. Uczymy się piosenek i wierszyków.  Uczymy się również zasad obowiązujących w przedszkolu.
Nasze panie to pani Ewa i pani Ola. Pani Justyna pomaga nam pokonać wszystkie problemy, z którymi nasze małe rączki nie dają sobie rady. O porządek w sali i nasze brzuszki dba pani Dorota.

Wróbelki w  liczbach…

Mamy 3 lata. Jesteśmy uśmiechnięci.
Dziewczynek z radosnym uśmiechem jest 14 🙂
Roześmianych chłopców jest 10 🙂

Nasze ” Wróbelkowe” zajęcia dodatkowe

Dwa razy w tygodniu ćwiczymy chętnie na gimnastyce korekcyjnej z panią Justyną.
Uczymy się języka niemieckiego z  panią Iwoną .
Śpiewamy i ćwiczymy rytmicznie z panią Magdaleną  raz w tygodniu.
Spotykamy się również z naszą panią logopedą- Mariolą, która ćwiczy z nami prawidłową wymowę . Ćwiczymy również w ramach programu „Mali wspaniali” elementy karate i będziemy świetnie się bawić podczas spotkań muzycznych. Niektórzy z nas uczestniczą w katechezie z panią Kasią

Nasze piosenki i wierszyki

WIERSZYK „Tęcza”

Na niebie słońce

nad słońcem chmurka

a z chmurki deszczyk

drobniuyko ciurka.

Co teraz będzie?

Już wiedzą dzieci .

Za chwilę tęcza

barwna zaświeci.

Piosenka „Pociąg krasnoludków”

1.Ze stacyjki siedmiu smutków

rusza pociąg krasnoludków

Maszynista zkozią bródką

zagwizdał cichutko.

2.Wyruszając na wycieczkę

zaczynają w drodze sprzeczkę

czy ma pociąg jechać z planem

czy może w nieznane.

3.Dwóch w pociągu łowi ryby

ten na niby zbiera grzyby

gdy się jeden z drugim kłócił

pociąg się wywrócił.

O adaptacji słów kilka…

Z badań J. Lubowieckiej wynikają następujące fakty:

  • nie ma wyraźnego związku między przystosowaniem dziecka do przedszkola  a wiekiem dziecka,
  • dziewczynki lepiej przystosowują się do przedszkola niż chłopcy,
  • istnieje związek między przystosowaniem się dziecka do przedszkola a dotychczasowym przebiegiem jego rozwoju,
  • nie stwierdza się też wyraźnego związku między przystosowaniem się dzieci a formalną strukturą rodziny,
  • istnieje wyraźny związek między przystosowaniem się małego dziecka do przedszkola a systemem wychowawczym stosowanym przez rodziców
    Styczeń we Wróbelkach:

    Tydzień I: Tak mija nam czas.
    Tydzień II: Zwierzęta zimą.
    Tydzień III: Kim są rodzice moich rodziców.
    Tydzień IV: Fryzjer, weterynarz czy lekarz?

    Dziecko:
    -określa swój nastrój
    -dowiaduję się czym mierzy się czas
    -poznaję pory roku
    -poznaję dni tygodnia
    -dowiaduję się, czym jest kalendarz
    -wykonuję prace grupową
    -dowiaduję się jakimi pokarmami należy dokarmiać ptaki
    -dowie się kto pracuje w lesie
    -utrwala umiejętność przeliczania elementów
    -dowie się czym jest drzewo genealogiczne
    -określa, jakie przedmioty są przydatne babci, a jakie dziadkowi
    -będzie poznawać akcesoria i przyrządy potrzebne do pracy
    -będzie poznawać zawody
    -zaprezentuję swoje talenty
    -narysuje wymarzony zawód
    -narysuje rodziców podczas wykonywania pracy
    -rozwija motorykę małą i dużą
    -rozwija poczucie rytmu
    -czerpie radość ze wspólnej zabawy

     

    Grudzień we Wróbelkach:

    Tydzień I: Odwiedziny Mikołaja
    Tydzień II: Zima jest coraz bliżej
    Tydzień III: Magia świąt
    Tydzień IV: Zabawki

    Dziecko:
    -określa swój nastrój
    -weźmie udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
    -rozwiąże zagadki o Mikołaju
    -zapoznają się z postacią Mikołaja
    -będzie rozwijać percepcje słuchową
    -utrwali kolory
    -utrwali pojęcia mały, duży
    -będą przeliczać prezenty
    -dowie się o tradycjach w Polsce i na świecie
    -dowie się jakie oznaki daje nadchodząca zima
    -rozwinie umiejętność wypowiadania się
    -udoskonali umiejętność przeliczania
    -upiecze z innymi świąteczne pierniczki
    -wykona różne prace plastyczne
    -udekorują przedszkolną choinkę
    -pozna tradycje świąteczne
    -weźmie udział w zabawach integrujących grupę
    -weźmie udział w zabawach ruchowych
    -będzie ćwiczyć trafianie do celu

     

    Listopad we Wróbelkach:

    Dziecko:

    -określają swój nastrój

    -poznają pojęcia : mało, dużo

    -będą obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie po deszczu

    -utrwalają pojęcie pary

    -utrwalają nazwy kolorów

    -poznają herb Warszawy i herb swojego miasta

    -wykonają własny herb

    -będą rozwijać pamięć

    -będą rozwijać spostrzegawczość

    -zapoznają się z potrawami regionalnymi

    -zapoznają się z postaciami znanych Polaków i Polek

    -zapoznają się z wyglądem flagi Polski

    -dowiedzą się co to niepodległość

    -dowiedzą si%C