O nas
Chodzimy do przedszkola od września. Przeżywamy okres adaptacji. Każdy z nas uczy się przebywać w przedszkolu bez mamy i taty. Staramy się samodzielnie zjadać pyszne jedzonko. Bawimy się albo w naszej sali albo na podwórku przedszkolnym. Będziemy rysować, lepić z plasteliny, malować farbami, kleić i konstruować różne budowle. Samochody i klocki to nasze ulubione zabawki. Na podwórku bawimy się w piaskownicy, podziwiamy przyrodę, szukamy ciekawych kamieni, patyków i innych skarbów. Uczymy się piosenek i wierszyków. Uczymy się również zasad obowiązujących w przedszkolu.
Nasze panie to pani Joanna Olkowska , Iwona Bielec i Anna Zioło. Panie Justyna Kotas , Agnieszka Burzyńska i Agata Kopek pomagają nam pokonać wszystkie problemy, z którymi nasze małe rączki nie dają sobie rady. O porządek w sali i nasze brzuszki dba pani Ada Strebejko.
Wróbelki w liczbach…
Nasze ” Wróbelkowe” zajęcia dodatkowe
Dwa razy w tygodniu ćwiczymy chętnie na gimnastyce korekcyjnej z panią Justyną.
Uczymy się języka niemieckiego z panią Iwoną .
Śpiewamy i ćwiczymy rytmicznie z panią Magdaleną raz w tygodniu.
Spotykamy się również z naszą panią logopedą- Mariolą, która ćwiczy z nami prawidłową wymowę . Ćwiczymy również w ramach programu „Mali wspaniali” elementy karate i będziemy świetnie się bawić podczas warsztatów teatralnych. Niektórzy z nas uczestniczą w katechezie z panią Kasią
Nasze piosenki i wierszyki
WIERSZYK „WAKACJE”
A. WIDZOWSKA
Kiedy nam buzie ogrzewa lato
Czas na przygody z mamą i tatą
Czekają góry, pachnące łąki
Morze i plaża,konie, biedronki
Gdy my będziemy się pluskać w rzekach
Przedszkole na nas grzecznie poczeka
Odpoczną w ciszy lalki, zabawki
Dwie karuzele, miś i huśtawki
Chętnie wrócimy do naszej pani
Z wakacyjnymi opowieściami
O sarnach w lesie, o rybkach w morzu
I ptasich gniazdach ukrytych w zbożu
PIOSENKA „BUZIACZKI”
Buziak, buziak dla mamusi
Od syneczka i córusi
Buziak, buziak dla tatusia
Od córeczki i synusia
ref. Cmok, cmok tak przez cały rok
Nie tylko od święta niech każdy pamięta x2
Wróbelki w czerwcu…
O adaptacji słów kilka…
Z badań J. Lubowieckiej wynikają następujące fakty:
- nie ma wyraźnego związku między przystosowaniem dziecka do przedszkola a wiekiem dziecka,
- dziewczynki lepiej przystosowują się do przedszkola niż chłopcy,
- istnieje związek między przystosowaniem się dziecka do przedszkola a dotychczasowym przebiegiem jego rozwoju,
- nie stwierdza się też wyraźnego związku między przystosowaniem się dzieci a formalną strukturą rodziny,
- istnieje wyraźny związek między przystosowaniem się małego dziecka do przedszkola a systemem wychowawczym stosowanym przez rodziców
DZIECI:
– wzmacniają poczucie własnej wartości
– poznają znaczenie słowa tolerancja
– uczą się kulturalnych zachowań
– stosują zwroty grzecznościowe
DZIECI:
– poznają różne pojazdy
– poznają miejsca w które można wyjechać na wakacje
– poznają zasady bezpiecznego zachowania się na plaży
– utrwalają znajomość swojego adresu
DZIECI:
– rozwijają zainteresowanie przyrodą
– poznają gatunki różnych drzew
– wzbogacają słownictwo o słowa związane z lasem
– rozwijają postawy ekologiczne
DZIECI:
– dowiadują się co mogą robić w czasie wakacji
– poznają regiony Polski
– wiedzą jak można spędzać czas w górach, nad morzem, nad jeziorem
– tworzą wspólnie kodeks bezpiecznych wakacji
PRZYBORNIK LOGOPEDYCZNY
Poniżej zamieszczone są zdjęcia przedszkolnego przybornika logopedycznego. Zachęcamy Państwa do założenia podobnego w domu oraz do wykonywania ćwiczeń razem z dzieckiem.
Zawieszki wykonane przez dzieci (można wykonać dowolne postaci), przymocowane włóczką do plastikowej słomki.
Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie, trzyma słomkę na wysokości głowy, stara się dmuchać naprzemiennie na zawieszki i wprowadzić je w jak najdalszy ruch. Można również dmuchać na jedną z zawieszek i starać się, aby dotknęła ona drugiej. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.
Watka, styropian, piórko.
Ćwiczenie oddechowe: Kładziemy jeden z powyższych przedmiotów na brzegu stolika. Zadaniem dziecka jest dmuchanie tak, aby przedmiot ten spadł z drugiej strony stolika. Jeśli ćwiczy dwoje dzieci, mogą one rozegrać mecz, gdzie każde z nich stara się zdmuchnąć przedmiot na stronę przeciwnika. Dziecko powinno siedzieć na podłodze przed stolikiem tak aby dmuchać na przedmioty będąc na wprost nich. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.
Pudełko po zapałkach ozdobione przez dzieci, wycięte dziurkaczem śnieżynki, plastikowa słomka.
Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie na krześle wyciąga z pudełka śnieżynki i kładzie je po prawej stronie stolika. Następnie bierze słomkę, przykłada od góry do śnieżynki i stara się wciągnąć przez nią powietrze tak, aby przenieść śnieżynkę na lewą stronę stołu. Można również użyć dwóch kartek A4 w różnych kolorach i przenosić śnieżynki z jednej kartki na drugą.
Drewniany patyczek, koraliki w różnych kolorach, pocięta na małe kawałki słomka plastikowa.
Ćwiczenie motoryki małej: Dziecko siedząc wygodnie, trzyma w jednej ręce patyczek, a drugą nawleka koraliki/ kawałki słomki. Można przy okazji poćwiczyć percepcję wzrokową (różnicowanie kolorów) i poprosić aby dziecko nawlekało koraliki wg określonego wzoru (np. czerwony, niebieski, żółty itp. lub słomka, koralik, słomka, koralik itp.)
Dzwoneczek.
Ćwiczenie słuchowe: Rodzic wystukuje rytm a zadaniem dziecka jest go powtórzyć. Warianty zabawy dla dzieci starszych: rodzic mówi słowo, zadaniem dziecka jest podzielić je na głoski lub sylaby i zadzwonić tyle razy ile dane słowo ma głosek/sylab.
Karty z ćwiczeniami aparatu artykulacyjnego.
Lusterko
Ćwiczenie: Zadaniem rodzica jest przeczytanie polecenia z karty. Dziecko patrząc w lusterko wykonuje to ćwiczenie.
(karty z różnymi obrazkami są dostępne w Internecie).
Aktualności grupy Wróbelków
8 czerwca godzina 15 zapraszamy na występ z okazji Dnia Mamy i Taty
25 czerwca zapraszamy na Festyn