wrobelO nas

Chodzimy do przedszkola od września. Przeżywamy okres adaptacji. Każdy z nas uczy się przebywać w przedszkolu bez mamy i taty. Staramy się samodzielnie zjadać pyszne jedzonko. Bawimy się albo w naszej sali albo na podwórku przedszkolnym.  Będziemy rysować, lepić z plasteliny, malować farbami, kleić i konstruować różne budowle. Samochody i klocki to nasze ulubione zabawki. Na podwórku bawimy się w piaskownicy, podziwiamy  przyrodę,  szukamy ciekawych kamieni, patyków i innych skarbów. Uczymy się piosenek i wierszyków.  Uczymy się również zasad obowiązujących w przedszkolu.
Nasze panie to pani Joanna Olkowska , Iwona Bielec i Anna Zioło. Panie Justyna Kotas , Kasia Ostrowska i Agata Kopek pomagają nam pokonać wszystkie problemy, z którymi nasze małe rączki nie dają sobie rady. O porządek w sali i nasze brzuszki dba pani Ada Strebejko.

Wróbelki w  liczbach…

Mamy 3 lata. Jesteśmy uśmiechnięci.
Dziewczynek z radosnym uśmiechem jest 9 🙂
Roześmianych chłopców jest 15 🙂

Nasze ” Wróbelkowe” zajęcia dodatkowe

Dwa razy w tygodniu ćwiczymy chętnie na gimnastyce korekcyjnej z panią Justyną.
Uczymy się języka niemieckiego z  panią Iwoną .
Śpiewamy i ćwiczymy rytmicznie z panią Magdaleną  raz w tygodniu.
Spotykamy się również z naszą panią logopedą- Mariolą, która ćwiczy z nami prawidłową wymowę . Ćwiczymy również w ramach programu “Mali wspaniali” elementy karate i będziemy świetnie się bawić podczas warsztatów teatralnych. Niektórzy z nas uczestniczą w katechezie z panią Kasią

Nasze piosenki i wierszyki

WIERSZYK “DLA BABCI I DZIADKA”
M. Ćwiek

Wyczaruję dla babuni
Suknię z kropli rosy
Szal z obłoków, wstążkę z tęczy
Wplotę jej we włosy
Babciu, droga babciu to wszystko dla ciebie
Babciu, droga babciu bardzo kocham Ciebie

Namaluję dziadziusiowi
Rybek pełną rzekę
Koszyk grzybów, działkę z domkiem
Pieska na pociechę
Dziadku, drogi dziadku to wszystko dla ciebie
Dziadku, drogi dziadku bardzo kocham ciebie

PIOSENKA “PODAJMY SOBIE RĘCE”
Gellner/Kwiatkowska

Chociaż świat dokoła
dziwny jest i wielki,
a my tacy mali,
mali jak kropelki

Ref. Podajmy sobie ręce
w zabawie i w piosence,
w ogródku przed domem,
na łące znajomej.
Podajmy sobie ręce
przez burze i przez tęcze,
pod gwiazdą daleką,
nad rzeczką i rzeką.

Kiedy nagle z bajki
zniknie dobra wróżka,
kiedy szary smutek
wpadnie do fartuszka

Ref. Podajmy sobie ręce …

Choć nas czasem dzielą
nieprzebyte góry,
nieskończone drogi,
zachmurzone chmury

Ref. Podajmy sobie ręce …

 

 

 

Wróbelki w styczniu…

O adaptacji słów kilka…

Z badań J. Lubowieckiej wynikają następujące fakty:

  • nie ma wyraźnego związku między przystosowaniem dziecka do przedszkola  a wiekiem dziecka,
  • dziewczynki lepiej przystosowują się do przedszkola niż chłopcy,
  • istnieje związek między przystosowaniem się dziecka do przedszkola a dotychczasowym przebiegiem jego rozwoju,
  • nie stwierdza się też wyraźnego związku między przystosowaniem się dzieci a formalną strukturą rodziny,
  • istnieje wyraźny związek między przystosowaniem się małego dziecka do przedszkola a systemem wychowawczym stosowanym przez rodziców

DZIECI:
– uczą się jak formułować życzenia
– dostrzegają różnice między wyglądem dziecka i osoby dorosłej
– rozwijają w sobie empatię
– rozwijają wyobraźnię plastyczną i ekspresją twórczą

DZIECI:
– rozumieją potrzebę dokarmiania zwierząt zimą
– poznają wygląd wybranych ptaków
– poznają sposoby pomagania ptakom
– rozwijają w sobie postawy proekologiczne

DZIECI:
– rozwijają więzi z rodziną
– uczą się że osobom starszym należy się szacunek
– czerpią radość z przygotowania prezentów dla innych
– inscenizują ruchem

DZIECI:
– dowiadują się czym jest teatr
– dowiadują się kim są aktorzy
– organizują zabawy parateatralne
– rozwijają w sobie kreatywność

PRZYBORNIK LOGOPEDYCZNY

Poniżej zamieszczone są zdjęcia przedszkolnego przybornika logopedycznego. Zachęcamy Państwa do założenia podobnego w domu oraz do wykonywania ćwiczeń razem z dzieckiem.

 

Zawieszki wykonane przez dzieci (można wykonać dowolne postaci), przymocowane włóczką do plastikowej słomki.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie, trzyma słomkę na wysokości głowy, stara się dmuchać naprzemiennie na zawieszki i wprowadzić je w jak najdalszy ruch. Można również dmuchać na jedną z zawieszek i starać się, aby dotknęła ona drugiej. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Watka, styropian, piórko.

Ćwiczenie oddechowe: Kładziemy jeden z powyższych przedmiotów na brzegu stolika. Zadaniem dziecka jest dmuchanie tak, aby przedmiot ten spadł z drugiej strony stolika. Jeśli ćwiczy dwoje dzieci, mogą one rozegrać mecz, gdzie każde z nich stara się zdmuchnąć przedmiot na stronę przeciwnika. Dziecko powinno siedzieć na podłodze przed stolikiem tak aby dmuchać na przedmioty będąc na wprost nich. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Pudełko po zapałkach ozdobione przez dzieci, wycięte dziurkaczem śnieżynki, plastikowa słomka.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie na krześle wyciąga z pudełka śnieżynki i kładzie je po prawej stronie stolika. Następnie bierze słomkę, przykłada od góry do śnieżynki i stara się wciągnąć przez nią powietrze tak, aby przenieść śnieżynkę na lewą stronę stołu. Można również użyć dwóch kartek A4 w różnych kolorach i przenosić śnieżynki z jednej kartki na drugą.

Drewniany patyczek, koraliki w różnych kolorach, pocięta na małe kawałki słomka plastikowa.

Ćwiczenie motoryki małej: Dziecko siedząc wygodnie, trzyma w jednej ręce patyczek, a drugą nawleka koraliki/ kawałki słomki. Można przy okazji poćwiczyć percepcję wzrokową (różnicowanie kolorów) i poprosić aby dziecko nawlekało koraliki wg określonego wzoru (np. czerwony, niebieski, żółty itp. lub słomka, koralik, słomka, koralik itp.)

Dzwoneczek.

Ćwiczenie słuchowe: Rodzic wystukuje rytm a zadaniem dziecka jest go powtórzyć. Warianty zabawy dla dzieci starszych: rodzic mówi słowo, zadaniem dziecka jest podzielić je na głoski lub sylaby i zadzwonić tyle razy ile dane słowo ma głosek/sylab.

Karty z ćwiczeniami aparatu artykulacyjnego.

Lusterko

Ćwiczenie: Zadaniem rodzica jest przeczytanie polecenia z karty. Dziecko patrząc w lusterko wykonuje to ćwiczenie.

(karty z różnymi obrazkami są dostępne w Internecie).

Aktualności grupy Wróbelków

Każdego dnia przed wejściem do przedszkola dzieciom mierzymy temperaturę. Zapraszamy wszystkie zdrowe dzieci 🙂