wrobelO nas

Chodzimy do przedszkola od września. Przeżywamy okres adaptacji. Każdy z nas uczy się przebywać w przedszkolu bez mamy i taty. Staramy się samodzielnie zjadać pyszne jedzonko. Bawimy się albo w naszej sali albo na podwórku przedszkolnym.  Będziemy rysować, lepić z plasteliny, malować farbami, kleić i konstruować różne budowle. Samochody i klocki to nasze ulubione zabawki. Na podwórku bawimy się w piaskownicy, podziwiamy  przyrodę,  szukamy ciekawych kamieni, patyków i innych skarbów. Uczymy się piosenek i wierszyków.  Uczymy się również zasad obowiązujących w przedszkolu.
Nasze panie to pani Marta Podgórska , Ewa Badziak oraz  Pani Justyna Kotas  pomaga nam pokonać wszystkie problemy, z którymi nasze małe rączki nie dają sobie rady. O porządek w sali i nasze brzuszki dba pani Anna Barańska.

Wróbelki w  liczbach…

Mamy 3 lata. Jesteśmy uśmiechnięci.
Dziewczynek z radosnym uśmiechem jest 9 🙂
Roześmianych chłopców jest 15 🙂

Nasze ” Wróbelkowe” zajęcia dodatkowe

Dwa razy w tygodniu ćwiczymy chętnie na gimnastyce korekcyjnej z panią Justyną.
Uczymy się języka niemieckiego z  panią Iwoną .
Śpiewamy i ćwiczymy rytmicznie z panią Magdaleną  raz w tygodniu.
Spotykamy się również z naszą panią logopedą- Mariolą, która ćwiczy z nami prawidłową wymowę . Ćwiczymy również w ramach programu „Mali wspaniali” elementy karate i będziemy świetnie się bawić podczas warsztatów teatralnych. Niektórzy z nas uczestniczą w katechezie z panią Kasią

Nasze piosenki i wierszyki

WIERSZYK „Tęcza”

Na niebie słońce

nad słońcem chmurka

a z chmurki deszczyk

drobniuyko ciurka.

Co teraz będzie?

Już wiedzą dzieci .

Za chwilę tęcza

barwna zaświeci.

Piosenka „Pociąg krasnoludków”

1.Ze stacyjki siedmiu smutków

rusza pociąg krasnoludków

Maszynista zkozią bródką

zagwizdał cichutko.

2.Wyruszając na wycieczkę

zaczynają w drodze sprzeczkę

czy ma pociąg jechać z planem

czy może w nieznane.

3.Dwóch w pociągu łowi ryby

ten na niby zbiera grzyby

gdy się jeden z drugim kłócił

pociąg się wywrócił.

Wróbelki w czerwcu….

O adaptacji słów kilka…

Z badań J. Lubowieckiej wynikają następujące fakty:

  • nie ma wyraźnego związku między przystosowaniem dziecka do przedszkola  a wiekiem dziecka,
  • dziewczynki lepiej przystosowują się do przedszkola niż chłopcy,
  • istnieje związek między przystosowaniem się dziecka do przedszkola a dotychczasowym przebiegiem jego rozwoju,
  • nie stwierdza się też wyraźnego związku między przystosowaniem się dzieci a formalną strukturą rodziny,
  • istnieje wyraźny związek między przystosowaniem się małego dziecka do przedszkola a systemem wychowawczym stosowanym przez rodziców

DZIECI:

doskonalą sprawność językową,

– poznają swoje prawa i uczą się szanować prawa innych dzieci,

– opanowywanie umiejętności opowiadania treści obrazka,ilustracji,

–  są zachęcane do nawiązywania serdecznych i przyjacielskich relacji z rówieśnikami,

-rozwijają percepcję słuchową,

-wyrabiają poczucie rytmu i uwagi,

-doskonalą umiejętności wokalne,

-rozwijają sprawność manualną

DZIECI:
uczą się koncetrować uwagę,

-rozwijają zainteresowania zjawiskami przyrodniczy,

– doskonalą umiejętności liczenia,przeliczania,

– kształtują poczucie rytmu,

-doskonalą umiejętności językowe,

-rozwijają ekspresję twórczą,

DZIECI:

– kształtują postawę szacunku do najbliższych ,

opanowuje umiejętności matematyczne, orientacji przestrzennej,

-podejmuje próby logicznego odpowiadania na pytania,

-doskonalą percepcję wzrokową- ruchową,

– rozwijają zainteresowania środowiskiem przyrodniczym,

– czerpią radość z przygotowań  upominku dla najbliższych,

DZIECI:

– kształtują sprawność i poprawność językową,

-rozwijają myślenie matematyczne,

-kontynuują układanie rozpoczętego rytmu ,

-rozwijają ekspresję twórczą ,

-chętnie wykonują  zadane ćwiczenia ruchowe na sali .

PRZYBORNIK LOGOPEDYCZNY

Poniżej zamieszczone są zdjęcia przedszkolnego przybornika logopedycznego. Zachęcamy Państwa do założenia podobnego w domu oraz do wykonywania ćwiczeń razem z dzieckiem.

 

Zawieszki wykonane przez dzieci (można wykonać dowolne postaci), przymocowane włóczką do plastikowej słomki.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie, trzyma słomkę na wysokości głowy, stara się dmuchać naprzemiennie na zawieszki i wprowadzić je w jak najdalszy ruch. Można również dmuchać na jedną z zawieszek i starać się, aby dotknęła ona drugiej. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Watka, styropian, piórko.

Ćwiczenie oddechowe: Kładziemy jeden z powyższych przedmiotów na brzegu stolika. Zadaniem dziecka jest dmuchanie tak, aby przedmiot ten spadł z drugiej strony stolika. Jeśli ćwiczy dwoje dzieci, mogą one rozegrać mecz, gdzie każde z nich stara się zdmuchnąć przedmiot na stronę przeciwnika. Dziecko powinno siedzieć na podłodze przed stolikiem tak aby dmuchać na przedmioty będąc na wprost nich. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Pudełko po zapałkach ozdobione przez dzieci, wycięte dziurkaczem śnieżynki, plastikowa słomka.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie na krześle wyciąga z pudełka śnieżynki i kładzie je po prawej stronie stolika. Następnie bierze słomkę, przykłada od góry do śnieżynki i stara się wciągnąć przez nią powietrze tak, aby przenieść śnieżynkę na lewą stronę stołu. Można również użyć dwóch kartek A4 w różnych kolorach i przenosić śnieżynki z jednej kartki na drugą.

Drewniany patyczek, koraliki w różnych kolorach, pocięta na małe kawałki słomka plastikowa.

Ćwiczenie motoryki małej: Dziecko siedząc wygodnie, trzyma w jednej ręce patyczek, a drugą nawleka koraliki/ kawałki słomki. Można przy okazji poćwiczyć percepcję wzrokową (różnicowanie kolorów) i poprosić aby dziecko nawlekało koraliki wg określonego wzoru (np. czerwony, niebieski, żółty itp. lub słomka, koralik, słomka, koralik itp.)

Dzwoneczek.

Ćwiczenie słuchowe: Rodzic wystukuje rytm a zadaniem dziecka jest go powtórzyć. Warianty zabawy dla dzieci starszych: rodzic mówi słowo, zadaniem dziecka jest podzielić je na głoski lub sylaby i zadzwonić tyle razy ile dane słowo ma głosek/sylab.

Karty z ćwiczeniami aparatu artykulacyjnego.

Lusterko

Ćwiczenie: Zadaniem rodzica jest przeczytanie polecenia z karty. Dziecko patrząc w lusterko wykonuje to ćwiczenie.

(karty z różnymi obrazkami są dostępne w Internecie).

Aktualności grupy Wróbelków

Zapraszamy do przedszkola  zdrowe dzieci. 🙂

Prosimy o chusteczki higieniczne.