wrobelO nas

Chodzimy do przedszkola od września. Przeżywamy okres adaptacji. Każdy z nas uczy się przebywać w przedszkolu bez mamy i taty. Staramy się samodzielnie zjadać pyszne jedzonko. Bawimy się albo w naszej sali albo na podwórku przedszkolnym.  Będziemy rysować, lepić z plasteliny, malować farbami, kleić i konstruować różne budowle. Samochody i klocki to nasze ulubione zabawki. Na podwórku bawimy się w piaskownicy, podziwiamy  przyrodę,  szukamy ciekawych kamieni, patyków i innych skarbów. Uczymy się piosenek i wierszyków.  Uczymy się również zasad obowiązujących w przedszkolu.
Nasze panie to pani Joanna Olkowska , Iwona Bielec i Anna Zioło. Panie Justyna Kotas , Agnieszka Burzyńska i Agata Kopek pomagają nam pokonać wszystkie problemy, z którymi nasze małe rączki nie dają sobie rady. O porządek w sali i nasze brzuszki dba pani Ada Strebejko.

Wróbelki w  liczbach…

Mamy 3 lata. Jesteśmy uśmiechnięci.
Dziewczynek z radosnym uśmiechem jest 9 🙂
Roześmianych chłopców jest 15 🙂

Nasze ” Wróbelkowe” zajęcia dodatkowe

Dwa razy w tygodniu ćwiczymy chętnie na gimnastyce korekcyjnej z panią Justyną.
Uczymy się języka niemieckiego z  panią Iwoną .
Śpiewamy i ćwiczymy rytmicznie z panią Magdaleną  raz w tygodniu.
Spotykamy się również z naszą panią logopedą- Mariolą, która ćwiczy z nami prawidłową wymowę . Ćwiczymy również w ramach programu „Mali wspaniali” elementy karate i będziemy świetnie się bawić podczas warsztatów teatralnych. Niektórzy z nas uczestniczą w katechezie z panią Kasią

Nasze piosenki i wierszyki

WIERSZYK „WAKACJE”
A. WIDZOWSKA

Kiedy nam buzie ogrzewa lato
Czas na przygody z mamą i tatą
Czekają góry, pachnące łąki
Morze i plaża,konie, biedronki

Gdy my będziemy się pluskać w rzekach
Przedszkole na nas grzecznie poczeka
Odpoczną w ciszy lalki, zabawki
Dwie karuzele, miś i huśtawki

Chętnie wrócimy do naszej pani
Z wakacyjnymi opowieściami
O sarnach w lesie, o rybkach w morzu
I ptasich gniazdach ukrytych w zbożu

PIOSENKA „BUZIACZKI”

Buziak, buziak dla mamusi
Od syneczka i córusi
Buziak, buziak dla tatusia
Od córeczki i synusia

ref. Cmok, cmok tak przez cały rok
Nie tylko od święta niech każdy pamięta x2

Wróbelki w czerwcu…

O adaptacji słów kilka…

Z badań J. Lubowieckiej wynikają następujące fakty:

  • nie ma wyraźnego związku między przystosowaniem dziecka do przedszkola  a wiekiem dziecka,
  • dziewczynki lepiej przystosowują się do przedszkola niż chłopcy,
  • istnieje związek między przystosowaniem się dziecka do przedszkola a dotychczasowym przebiegiem jego rozwoju,
  • nie stwierdza się też wyraźnego związku między przystosowaniem się dzieci a formalną strukturą rodziny,
  • istnieje wyraźny związek między przystosowaniem się małego dziecka do przedszkola a systemem wychowawczym stosowanym przez rodziców

DZIECI:
– wzmacniają poczucie własnej wartości
– poznają znaczenie słowa tolerancja
– uczą się kulturalnych zachowań
– stosują zwroty grzecznościowe

DZIECI:
– poznają różne pojazdy
– poznają miejsca w które można wyjechać na wakacje
– poznają zasady bezpiecznego zachowania się na plaży
– utrwalają znajomość swojego adresu

DZIECI:
– rozwijają zainteresowanie przyrodą
– poznają gatunki różnych drzew
– wzbogacają słownictwo o słowa związane z lasem
– rozwijają postawy ekologiczne

DZIECI:
– dowiadują się co mogą robić w czasie wakacji
– poznają regiony Polski
– wiedzą jak można spędzać czas w górach, nad morzem, nad jeziorem
– tworzą wspólnie kodeks bezpiecznych wakacji

PRZYBORNIK LOGOPEDYCZNY

Poniżej zamieszczone są zdjęcia przedszkolnego przybornika logopedycznego. Zachęcamy Państwa do założenia podobnego w domu oraz do wykonywania ćwiczeń razem z dzieckiem.

 

Zawieszki wykonane przez dzieci (można wykonać dowolne postaci), przymocowane włóczką do plastikowej słomki.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie, trzyma słomkę na wysokości głowy, stara się dmuchać naprzemiennie na zawieszki i wprowadzić je w jak najdalszy ruch. Można również dmuchać na jedną z zawieszek i starać się, aby dotknęła ona drugiej. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Watka, styropian, piórko.

Ćwiczenie oddechowe: Kładziemy jeden z powyższych przedmiotów na brzegu stolika. Zadaniem dziecka jest dmuchanie tak, aby przedmiot ten spadł z drugiej strony stolika. Jeśli ćwiczy dwoje dzieci, mogą one rozegrać mecz, gdzie każde z nich stara się zdmuchnąć przedmiot na stronę przeciwnika. Dziecko powinno siedzieć na podłodze przed stolikiem tak aby dmuchać na przedmioty będąc na wprost nich. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Pudełko po zapałkach ozdobione przez dzieci, wycięte dziurkaczem śnieżynki, plastikowa słomka.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie na krześle wyciąga z pudełka śnieżynki i kładzie je po prawej stronie stolika. Następnie bierze słomkę, przykłada od góry do śnieżynki i stara się wciągnąć przez nią powietrze tak, aby przenieść śnieżynkę na lewą stronę stołu. Można również użyć dwóch kartek A4 w różnych kolorach i przenosić śnieżynki z jednej kartki na drugą.

Drewniany patyczek, koraliki w różnych kolorach, pocięta na małe kawałki słomka plastikowa.

Ćwiczenie motoryki małej: Dziecko siedząc wygodnie, trzyma w jednej ręce patyczek, a drugą nawleka koraliki/ kawałki słomki. Można przy okazji poćwiczyć percepcję wzrokową (różnicowanie kolorów) i poprosić aby dziecko nawlekało koraliki wg określonego wzoru (np. czerwony, niebieski, żółty itp. lub słomka, koralik, słomka, koralik itp.)

Dzwoneczek.

Ćwiczenie słuchowe: Rodzic wystukuje rytm a zadaniem dziecka jest go powtórzyć. Warianty zabawy dla dzieci starszych: rodzic mówi słowo, zadaniem dziecka jest podzielić je na głoski lub sylaby i zadzwonić tyle razy ile dane słowo ma głosek/sylab.

Karty z ćwiczeniami aparatu artykulacyjnego.

Lusterko

Ćwiczenie: Zadaniem rodzica jest przeczytanie polecenia z karty. Dziecko patrząc w lusterko wykonuje to ćwiczenie.

(karty z różnymi obrazkami są dostępne w Internecie).

Aktualności grupy Wróbelków

8 czerwca godzina 15 zapraszamy na występ z okazji Dnia Mamy i Taty

25 czerwca zapraszamy na Festyn