jaskolka-grO nas

Witajcie!

Po wojażach wakacyjnych pozostały tylko wspomnienia, ale akumulatory do zabawy zostały naładowane. Mamy kolorową salę. Otwartość, ciekawość i duża aktywność to nasze cechy. Aby wszechstronnie się rozwijać będziemy podczas wielorakich zabaw zdobywać doświadczenia, wiadomości i umiejętności. Mamy nadzieję ,że będzie to rok ciekawy, obfitujący w niezapomniane przeżycia. Każdy dzień w przedszkolu wypełniony zabawą, spacerami będzie sprawiał nam wszystkim dużo radości ,będziemy brać udział w comiesięcznych spotkaniach z muzyką. Pracują z nami pani Marta Podgórska, Karolina Surma i Anna Słowik. O czystość i nasze brzuszki dba pani Ada Strebejko. Będziemy przygotowywać się do podjęcia nauki w szkole w przyszłym roku.

Ile jest „Jaskółek”?

Jest nas wszystkich 21 osób. Nasze panie to pani Karolina, Marta i Ania. O nasze brzuszki dba pani Ada.

Mamy 5 i 6 lat.
Uśmiechniętych dziewcząt w naszej grupie jest 7
Roześmianych chłopców jest u nas 13

Jaskółkowe zajęcia dodatkowe

Dwa razy w tygodniu ćwiczymy na gimnastyce ogólnorozwojowej. Przychodzi do nas pani Justynka. Pani Justynka prowadzi dla nas również zajęcia ruchowe z elementami akrobatyki. Ćwiczymy  już w ramach projektu „Mali Wspaniali” elementy karate. Chętne dzieci uczestniczą w katechezie, którą prowadzi pani katechetka Kasia. Żywa muzyka grana przez panią Magdalenę rozbrzmiewa  raz w tygodniu , uczymy się piosenek i bawimy się rytmicznie. Uczestniczymy w comiesięcznych koncertach muzycznych. Od października będziemy uczestniczyć w warsztatach teatralnych.

Nasze ulubione piosenki i wierszyki

Piosenka „Dla mamy”

  1. Dzis mamie pomogę tak dobrze,

jak mogę ,talerze pomyję i nic nie rozbiję.

Ref: Moja mama jest kochana,

bierze mnie często na kolana.

Chociaż jest zmęczona,jeszcze

mnie przytuli tuli.

2.Dziś mamie pomogę tak dobrze,

jak mogę ,kurze pościeram i to dobrze.

 

wiersz ” Droga mamo”

Chcę Ci podziękować za to,

jak wiele dla mnie zrobiłaś.

Dziękuję Ci za wszystkie słowa otuchy,

za ociernie łez od najmłodszych lat

oraz za słowo ” kocham” wypowiadane

w chwilach zwątpienia.

Dziękuję Ci za to,że jesteś ,jaka jesteś.

Dziękuję że jesteś MOJĄ MAMĄ.

Nasze plany na maj:

Dziecko:

  • doskonali umiejetność wypowiadania się w sposób logiczny i zrozumiały,
  • poznaje literę f,F na podstawie wybranych wyrazów,
  • zgodnie współpracuje podczas zajęć ,
  • uważnie obserwuje otoczenie,
  • podejmuje próby czytania samodzielnego,
  • rozwija kompetencje matematyczne w zakresie przeliczania przedmiotów,
  • zachęcanie do starannego wykonywania zadań i poleceń,
  • zwracanie uwagi na przestrzeganie norm społecznych,
  • doskonali sprawność fizyczną ,
  • rozwija umiejętności manualne i muzyczne,
  • zna symbole narodowe,
  • uczy się śpiewac hymn,
  • zna kilka legend polskich

Dziecko:

  • rozwijanie spostrzegawczosci  oraz logicznego myślenia,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu,
  • przygotowanie do rozpoznawania i nazywania liter na podstawie wyrazów:
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem oraz budowanie wypowiedzi,
  • utrwalenie poznanych liter i cyfr,
  • rozwijanie kreatywności,
  • budowanie przyjacielskiej atmosfery,integracja grupy,
  • poznają życie na łące i w jeziorze.

Dziecko:

  • kształtowanie orientacji przestrzennej,
  • zachęcanie do samodzielnego badania/odkrywania/ otaczającej nas rzeczywistości,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • nabywanie umiejętności wnioskowania,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania,
  • rozwijanie pamięci słuchowej,ruchowej i wzrokowej,
  • potrafi wykonać prezent dla swoich najbliższych,
  • wdrażanie do poszanowania pracy innych osób

Dziecko:

  • rozwijanie ciekawości poznawczej,
  • budzenie zainteresowania książkami,
  • ćwiczenia pamięci,
  • wprowadzenie liczby 10,doskonalenie przeliczania,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,artykulacyjnych ,fonacyjnych,
  • budowanie wiary we własne możliwości

PRZYBORNIK LOGOPEDYCZNY

Poniżej zamieszczone są zdjęcia przedszkolnego przybornika logopedycznego. Zachęcamy Państwa do założenia podobnego w domu oraz do wykonywania ćwiczeń razem z dzieckiem.

Zawieszki wykonane przez dzieci (można wykonać dowolne postaci), przymocowane włóczką do plastikowej słomki.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie, trzyma słomkę na wysokości głowy, stara się dmuchać naprzemiennie na zawieszki i wprowadzić je w jak najdalszy ruch. Można również dmuchać na jedną z zawieszek i starać się, aby dotknęła ona drugiej. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Watka, styropian, piórko.

Ćwiczenie oddechowe: Kładziemy jeden z powyższych przedmiotów na brzegu stolika. Zadaniem dziecka jest dmuchanie tak, aby przedmiot ten spadł z drugiej strony stolika. Jeśli ćwiczy dwoje dzieci, mogą one rozegrać mecz, gdzie każde z nich stara się zdmuchnąć przedmiot na stronę przeciwnika. Dziecko powinno siedzieć na podłodze przed stolikiem tak aby dmuchać na przedmioty będąc na wprost nich. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Pudełko po zapałkach ozdobione przez dzieci, wycięte dziurkaczem śnieżynki, plastikowa słomka.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie na krześle wyciąga z pudełka śnieżynki i kładzie je po prawej stronie stolika. Następnie bierze słomkę, przykłada od góry do śnieżynki i stara się wciągnąć przez nią powietrze tak, aby przenieść śnieżynkę na lewą stronę stołu. Można również użyć dwóch kartek A4 w różnych kolorach i przenosić śnieżynki z jednej kartki na drugą.

Drewniany patyczek, koraliki w różnych kolorach, pocięta na małe kawałki słomka plastikowa.

Ćwiczenie motoryki małej: Dziecko siedząc wygodnie, trzyma w jednej ręce patyczek, a drugą nawleka koraliki/ kawałki słomki. Można przy okazji poćwiczyć percepcję wzrokową (różnicowanie kolorów) i poprosić aby dziecko nawlekało koraliki wg określonego wzoru (np. czerwony, niebieski, żółty itp. lub słomka, koralik, słomka, koralik itp.)

Dzwoneczek.

Ćwiczenie słuchowe: Rodzic wystukuje rytm a zadaniem dziecka jest go powtórzyć. Warianty zabawy dla dzieci starszych: rodzic mówi słowo, zadaniem dziecka jest podzielić je na głoski lub sylaby i zadzwonić tyle razy ile dane słowo ma głosek/sylab.

Karty z ćwiczeniami aparatu artykulacyjnego.

Lusterko

Ćwiczenie: Zadaniem rodzica jest przeczytanie polecenia z karty. Dziecko patrząc w lusterko wykonuje to ćwiczenie.

(karty z różnymi obrazkami są dostępne w Internecie).

Aktualności

Każdego dnia mierzymy dzieciom temperaturę. Zapraszamy do nas wszystkie zdrowe dzieci.