O nas
Witajcie!
Po wojażach wakacyjnych pozostały tylko wspomnienia, ale akumulatory do zabawy zostały naładowane. Mamy kolorową salę. Otwartość, ciekawość i duża aktywność to nasze cechy. Aby wszechstronnie się rozwijać będziemy podczas wielorakich zabaw zdobywać doświadczenia, wiadomości i umiejętności. Mamy nadzieję ,że będzie to rok ciekawy, obfitujący w niezapomniane przeżycia. Każdy dzień w przedszkolu wypełniony zabawą, spacerami będzie sprawiał nam wszystkim dużo radości ,będziemy brać udział w comiesięcznych spotkaniach z muzyką. Pracują z nami pani Marta Podgórska, Karolina Surma i Anna Słowik. O czystość i nasze brzuszki dba pani Ada Strebejko. Będziemy przygotowywać się do podjęcia nauki w szkole w przyszłym roku.
Ile jest „Jaskółek”?
Jest nas wszystkich 21 osób. Nasze panie to pani Karolina, Marta i Ania. O nasze brzuszki dba pani Ada.
Jaskółkowe zajęcia dodatkowe
Dwa razy w tygodniu ćwiczymy na gimnastyce ogólnorozwojowej. Przychodzi do nas pani Justynka. Pani Justynka prowadzi dla nas również zajęcia ruchowe z elementami akrobatyki. Ćwiczymy już w ramach projektu „Mali Wspaniali” elementy karate. Chętne dzieci uczestniczą w katechezie, którą prowadzi pani katechetka Kasia. Żywa muzyka grana przez panią Magdalenę rozbrzmiewa raz w tygodniu , uczymy się piosenek i bawimy się rytmicznie. Uczestniczymy w comiesięcznych koncertach muzycznych. Od października będziemy uczestniczyć w warsztatach teatralnych.
Nasze ulubione piosenki i wierszyki
Piosenka „Dla mamy”
- Dzis mamie pomogę tak dobrze,
jak mogę ,talerze pomyję i nic nie rozbiję.
Ref: Moja mama jest kochana,
bierze mnie często na kolana.
Chociaż jest zmęczona,jeszcze
mnie przytuli tuli.
2.Dziś mamie pomogę tak dobrze,
jak mogę ,kurze pościeram i to dobrze.
wiersz ” Droga mamo”
Chcę Ci podziękować za to,
jak wiele dla mnie zrobiłaś.
Dziękuję Ci za wszystkie słowa otuchy,
za ociernie łez od najmłodszych lat
oraz za słowo ” kocham” wypowiadane
w chwilach zwątpienia.
Dziękuję Ci za to,że jesteś ,jaka jesteś.
Dziękuję że jesteś MOJĄ MAMĄ.
Nasze plany na maj:
Dziecko:
- doskonali umiejetność wypowiadania się w sposób logiczny i zrozumiały,
- poznaje literę f,F na podstawie wybranych wyrazów,
- zgodnie współpracuje podczas zajęć ,
- uważnie obserwuje otoczenie,
- podejmuje próby czytania samodzielnego,
- rozwija kompetencje matematyczne w zakresie przeliczania przedmiotów,
- zachęcanie do starannego wykonywania zadań i poleceń,
- zwracanie uwagi na przestrzeganie norm społecznych,
- doskonali sprawność fizyczną ,
- rozwija umiejętności manualne i muzyczne,
- zna symbole narodowe,
- uczy się śpiewac hymn,
- zna kilka legend polskich
Dziecko:
- kształtowanie orientacji przestrzennej,
- zachęcanie do samodzielnego badania/odkrywania/ otaczającej nas rzeczywistości,
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
- nabywanie umiejętności wnioskowania,
- doskonalenie umiejętności przeliczania,
- rozwijanie pamięci słuchowej,ruchowej i wzrokowej,
- potrafi wykonać prezent dla swoich najbliższych,
- wdrażanie do poszanowania pracy innych osób
Dziecko:
- rozwijanie ciekawości poznawczej,
- budzenie zainteresowania książkami,
- ćwiczenia pamięci,
- wprowadzenie liczby 10,doskonalenie przeliczania,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,artykulacyjnych ,fonacyjnych,
- budowanie wiary we własne możliwości
PRZYBORNIK LOGOPEDYCZNY
Poniżej zamieszczone są zdjęcia przedszkolnego przybornika logopedycznego. Zachęcamy Państwa do założenia podobnego w domu oraz do wykonywania ćwiczeń razem z dzieckiem.
Zawieszki wykonane przez dzieci (można wykonać dowolne postaci), przymocowane włóczką do plastikowej słomki.
Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie, trzyma słomkę na wysokości głowy, stara się dmuchać naprzemiennie na zawieszki i wprowadzić je w jak najdalszy ruch. Można również dmuchać na jedną z zawieszek i starać się, aby dotknęła ona drugiej. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.
Watka, styropian, piórko.
Ćwiczenie oddechowe: Kładziemy jeden z powyższych przedmiotów na brzegu stolika. Zadaniem dziecka jest dmuchanie tak, aby przedmiot ten spadł z drugiej strony stolika. Jeśli ćwiczy dwoje dzieci, mogą one rozegrać mecz, gdzie każde z nich stara się zdmuchnąć przedmiot na stronę przeciwnika. Dziecko powinno siedzieć na podłodze przed stolikiem tak aby dmuchać na przedmioty będąc na wprost nich. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.
Pudełko po zapałkach ozdobione przez dzieci, wycięte dziurkaczem śnieżynki, plastikowa słomka.
Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie na krześle wyciąga z pudełka śnieżynki i kładzie je po prawej stronie stolika. Następnie bierze słomkę, przykłada od góry do śnieżynki i stara się wciągnąć przez nią powietrze tak, aby przenieść śnieżynkę na lewą stronę stołu. Można również użyć dwóch kartek A4 w różnych kolorach i przenosić śnieżynki z jednej kartki na drugą.
Drewniany patyczek, koraliki w różnych kolorach, pocięta na małe kawałki słomka plastikowa.
Ćwiczenie motoryki małej: Dziecko siedząc wygodnie, trzyma w jednej ręce patyczek, a drugą nawleka koraliki/ kawałki słomki. Można przy okazji poćwiczyć percepcję wzrokową (różnicowanie kolorów) i poprosić aby dziecko nawlekało koraliki wg określonego wzoru (np. czerwony, niebieski, żółty itp. lub słomka, koralik, słomka, koralik itp.)
Dzwoneczek.
Ćwiczenie słuchowe: Rodzic wystukuje rytm a zadaniem dziecka jest go powtórzyć. Warianty zabawy dla dzieci starszych: rodzic mówi słowo, zadaniem dziecka jest podzielić je na głoski lub sylaby i zadzwonić tyle razy ile dane słowo ma głosek/sylab.
Karty z ćwiczeniami aparatu artykulacyjnego.
Lusterko
Ćwiczenie: Zadaniem rodzica jest przeczytanie polecenia z karty. Dziecko patrząc w lusterko wykonuje to ćwiczenie.
(karty z różnymi obrazkami są dostępne w Internecie).
Aktualności
Każdego dnia mierzymy dzieciom temperaturę. Zapraszamy do nas wszystkie zdrowe dzieci.