Jesteśmy 4 i 5-latkami. Lubimy chodzić do przedszkola i spędzać czas na zdobywaniu nowych umiejętności oraz wspólnej zabawie. Nasi chłopcy bardzo lubią konstruować budowle z klocków, a nasze dziewczynki kochają rysowanie i taniec. Całą grupą chętnie chodzimy na spacery po Parku Szczytnickim oraz spędzamy czas na placu zabaw. Nasze panie to pani Ania Słowik i pani Alicja Bakalarczyk. Pomaga nam pani Agnieszka Burzyńska. O nasze brzuszki  i czystość w sali dba pani Małgosia Jaszczuk.

Zobaczcie ile nas jest:

Nasze Panie to pani Anna Słowik  i pani Alicja Bakalarczyk.
Pomaga nam pani Agnieszka Burzyńska i pani Gosia Jaszczuk.

Mamy już 4 i 5 lat
Dziewczynek jest 12
Chłopców jest 13

„Skowronkowe” zajęcia dodatkowe

Dwa razy w tygodniu ćwiczymy chętnie na gimnastyce korekcyjnej z panią Justyną. Śpiewamy i ćwiczymy rytmicznie z panią Magdaleną raz w tygodniu. Z panią Iwoną uczymy się języka niemieckiego.
Spotykamy się również z panią Mariolą, naszą logopedą, która ćwiczy z nami prawidłową wymowę. Już teraz  ćwiczymy również w ramach programu „Mali wspaniali” elementy karate. Chętne dzieci uczestniczą w katechezie. Od października uczestniczymy w warsztatach teatralnych.

Nasze ulubione wiersze i piosenki

PIOSENKA: “Mamo, mamo, chodź na łąkę”

Mamo, mamo, chodź na łąkę, będzie dzisiaj piękny koncert.
Usiądziemy na tej łące pośród traw.
I trzymając się za ręce, zasłuchani w tej piosence.
Popłyniemy razem w marzeń świat.

Ref. /Słońce, wiatr, piękny kwiat,
krople rosy i Ty i ja/ – 2x

Tato, tato, chodź na łąkę, będzie dzisiaj piękny koncert.
O muzykę dla nas zadba świerszcz i ptak.
A biedronki z motylami, zawirują ponad nami.
Wysyłając piękną tęczę barw.

Ref. /Słońce, wiatr, piękny kwiat,
krople rosy i Ty i ja/ – 2x

PIOSENKA: Kocham cię, ti amo, je t’aime

Usiądź mamo przy mnie blisko i posłuchaj tych słów.
Ty z pewnością wiesz to wszystko, jednak powiem ci znów.

Ref. Kocham cię, ti amo, je t’aime i nie pytaj mnie dlaczego tak jest.
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą, kochaną, jedyną na zawsze i kochasz mnie też. (2x)

Popatrz mamo w moje oczy, ujrzysz w nich miłość mą.
Nawet bardzo późno w nocy śpiewać będę ci to

Ref. Kocham cię, ti amo, je t’aime i nie pytaj mnie dlaczego tak jest.
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą, kochaną, jedyną na zawsze i kochasz mnie też. (2x)

 

 

 

 

 

WIERSZ: Moja Rodzina

Lubię przebywać z moją rodziną
I cieszyć się razem każdą chwilą.
Z radości skaczę hop- hop do góry,
Rękami sięgam do samej chmury!

Lubię z moją rodziną wędrować
I wspomnienia z wycieczek rysować.
Tata obrazki w ramki oprawia,
Mama je z dumą na szafce stawia.

Mama o wszystkim zawsze pamięta,
jest opiekuńcza i uśmiechnięta.
Troszczy się o mnie każdego dnia,
na wszystkie problemy sposoby zna.

Tata jest moim najlepszym przyjacielem,
od niego mogę nauczyć się wiele.
Jest kochający i cierpliwy
i zawsze bardzo sprawiedliwy

W maju”Skowronki”zajmować się będą:

W pierwszym tygodniu maja będziemy rozbudzać zainteresowanie najbliższą okolicą i Naszym miastem. Ruszymy z Krasnalami w podróż po wrocławskich legendach. Spróbujemy dowiedzieć się jak wyglądają krasnale wrocławskie oraz skąd się tutaj wzięły. Oglądać będziemy fotografię wybranych krasnali. Ćwiczyć będziemy rozpoznawanie i podawanie nazw figur geometrycznych, a także odzwierciedlanie układu przestrzennego na kartce. Używać będziemy określeń: na, za, obok, pod, przed, z lewej strony, itp. Sznurkiem odmierzać będziemy odległość między przedmiotami, wykorzystując przy tym pojęcia: krótszy, dłuższy. Będziemy tworzyć zbiory, które zawierać będą po tyle samo elementów. Układać rytmy dwu- i trzyelementowe.

W drugim tygodniu najwięcej uwagi poświęcimy książkom i temu, dlaczego warto je czytać. Dowiemy się, jak powstają książki i czym zajmują się: autor, redaktor, grafik i drukarz. Podczas dyskusji używać będziemy pojęć: literatura dziecięca, literatura młodzieżowa, literatura dla dorosłych, encyklopedie, podręczniki, albumy. Nauczymy się, jak bezpiecznie korzystać
z internetu podczas wyszukiwania interesujących nas treści. Oglądać będziemy książki drukowane i pisane językiem Braille’a. Rozmawiać będziemy o tym, czym różni się biblioteka od księgarni. Przypomnimy zasady korzystania z przedszkolnego kącika książki, a także naprawimy nasze bajki i baśnie.

Wiosenne tygodnie to dobry czas, by wspólnie obserwować zmieniającą się przyrodę. Dlatego w trzecim tygodniu podziwiać będziemy piękno łąki, zwrócimy szczególną uwagę na jej mieszkańców i rośliny na niej rosnące. Wspólnie rozwiązywać będziemy zagadki i układać zdania o łące i stawie. Poznamy etapy rozwoju żaby i motyla, a także zwyczaje kreta. W otoczeniu i na ilustracjach wyszukiwać będziemy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską ł. Rysować będziemy po śladzie i w tunelu. Podczas zabaw matematycznych posługiwać będziemy się liczebnikiem głównym i porządkowym 9 oraz doskonalić będziemy umiejętność dodawania, odejmowania różnych przedmiotów, a także poznamy cyfrę 0 i zbiór pusty.


 

W związku ze zbliżającym się Międzynarodowym Dniem Rodzin cały tydzień przygotowywać będziemy się do tego święta. Rozmawiać będziemy o naszych rodzinach i o tym, jak możemy pomagać w domu, o tym, jakie zawody wykonują nasi rodzice. Wykonać będziemy prace plastyczne na temat rodziny, a także upominki dla mamy i taty. Rozpoznawać będziemy figury geometryczne i układać je z patyków. Podczas zabaw rytmicznych i gimnastycznych wykonywać będziemy liczne ćwiczenia usprawniające koordynację ruchową, a także kształtujące prawidłową postawę ciała oraz orientację we własnym ciele.

PRZYBORNIK LOGOPEDYCZNY
Poniżej zamieszczone są zdjęcia przedszkolnego przybornika logopedycznego. Zachęcamy Państwa do założenia podobnego w domu oraz do wykonywania ćwiczeń razem z dzieckiem.

Zawieszki wykonane przez dzieci (można wykonać dowolne postaci), przymocowane włóczką do plastikowej słomki.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie, trzyma słomkę na wysokości głowy, stara się dmuchać naprzemiennie na zawieszki i wprowadzić je w jak najdalszy ruch. Można również dmuchać na jedną z zawieszek i starać się, aby dotknęła ona drugiej. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Watka, styropian, piórko.

Ćwiczenie oddechowe: Kładziemy jeden z powyższych przedmiotów na brzegu stolika. Zadaniem dziecka jest dmuchanie tak, aby przedmiot ten spadł z drugiej strony stolika. Jeśli ćwiczy dwoje dzieci, mogą one rozegrać mecz, gdzie każde z nich stara się zdmuchnąć przedmiot na stronę przeciwnika. Dziecko powinno siedzieć na podłodze przed stolikiem tak aby dmuchać na przedmioty będąc na wprost nich. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Pudełko po zapałkach ozdobione przez dzieci, wycięte dziurkaczem śnieżynki, plastikowa słomka.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie na krześle wyciąga z pudełka śnieżynki i kładzie je po prawej stronie stolika. Następnie bierze słomkę, przykłada od góry do śnieżynki i stara się wciągnąć przez nią powietrze tak, aby przenieść śnieżynkę na lewą stronę stołu. Można również użyć dwóch kartek A4 w różnych kolorach i przenosić śnieżynki z jednej kartki na drugą.

Drewniany patyczek, koraliki w różnych kolorach, pocięta na małe kawałki słomka plastikowa.

Ćwiczenie motoryki małej: Dziecko siedząc wygodnie, trzyma w jednej ręce patyczek, a drugą nawleka koraliki/ kawałki słomki. Można przy okazji poćwiczyć percepcję wzrokową (różnicowanie kolorów) i poprosić aby dziecko nawlekało koraliki wg określonego wzoru (np. czerwony, niebieski, żółty itp. lub słomka, koralik, słomka, koralik itp.)

Dzwoneczek.

Ćwiczenie słuchowe: Rodzic wystukuje rytm a zadaniem dziecka jest go powtórzyć. Warianty zabawy dla dzieci starszych: rodzic mówi słowo, zadaniem dziecka jest podzielić je na głoski lub sylaby i zadzwonić tyle razy ile dane słowo ma głosek/sylab.

Karty z ćwiczeniami aparatu artykulacyjnego.

Lusterko

Ćwiczenie: Zadaniem rodzica jest przeczytanie polecenia z karty. Dziecko patrząc w lusterko wykonuje to ćwiczenie.

(karty z różnymi obrazkami są dostępne w Internecie)

BAJKA LOGOPEDYCZNA

Święty Mikołaj przygotował sanie do podróży. Najpierw wyczyścił płozy (myjemy

zęby na dole), później wytarł boki sań (masujemy językiem policzki). Następnie

zawołał renifery, które przybiegły pospiesznie (kląskamy). Mikołaj sprawdził również

lejce (wysuwanie płaskiego języka). Na końcu zapakował prezenty do wielkiego worka

(dotykamy czubkiem języka na zmianę górnych i dolnych zębów) i wyruszył w drogę.

Renifery uniosły sanie bardzo wysoko (przesuwamy językiem po podniebieniu).

Mikołaj rozwinął listę prezentów, która była tak długa, że po rozwinięciu ledwo

mieściła się w saniach (wysuwamy język na brodę). Kolejno wrzucał prezenty wprost

do komina (podnosimy język do wałka dziąsłowego). Po skończonej pracy Święty

Mikołaj był bardzo zmęczony, więc bardzo szybko zasnął (chrapiemy).

AKTUALNOŚCI

Każdego dnia mierzymy dzieciom temperaturę. Zapraszamy do nas wszystkie zdrowe dzieci.