sowaO nas

Witamy w grupie Sówek 🙂
Rozpoczęliśmy kolejny – przedostatni rok naszej „przedszkolnej przygody”.Póki co przed nami czas nowych wyzwań, nauki i beztroskiej zabawy. Tak więc do roboty! Jesteśmy chętni do zdobywania wiedzy, poznawania wszystkiego i wszystkich. Dlatego chętnie bierzemy udział w proponowanych nam zajęciach, które pomagają rozwijać naszą sprawność ruchową, systematyczność i umiejętność współdziałania. A to nam się przyda. Chcemy także powoli przygotowywać się do czytania i pisania. W dalszym ciągu będziemy poszerzać nasze zainteresowania plastyczne, muzyczne i sportowe. Tradycyjnie w naszym przedszkolu działamy proekologicznie, dbamy o środowisko, w którym żyjemy zbierając baterie, plastikowe zakrętki itp. Dużą wagę przywiązujemy do bezpiecznych zabaw i zdrowego odżywiania (zdrowa kanapka). Jak na starszaka przystało będziemy kształtować prawidłowe nawyki higieniczne.

Sówki w liczbach

Nasze panie to pani Anna Słowik i pani Joanna Zielińska. Pomagają nam pani Małgosia Jaszczuk i pani Monika Tułaszwili.

Mamy 5 i 6 lat 🙂
Dziewczynek jest 12.
Chłopców jest 13.

Zajęcia dodatkowe „Sówek”

Dwa razy w tygodniu ćwiczymy chętnie na gimnastyce korekcyjnej z panem Jackiem. Raz w tygodniu mamy też gimnastykę z elementami akrobatyki.
Chętne dzieci mają katechezę z panią katechetką.
Śpiewamy i ćwiczymy rytmicznie z panią Magdą. Uczymy się języka niemieckiego z panią Iwoną.
Spotykamy się również z panią Mariolą, naszą logopedą, która ćwiczy z nami prawidłową wymowę .W ramach programu „Mali wspaniali” poznajemy elementy karate.

Nasze wierszyki i piosenki

PIOSENKA „MAMA I TATA”

1. Mama i Tata idą na spacer,
a ja przed nimi biegam i skacze
Mama i Tata idą pod rękę,
a ja im śpiewam taką piosenkę

Ref. Kocham Mamę kocham Tatę
i ich razem na dodatek
Kocham Mamę kocham Tatę
i ich razem na dodatek
Kocham Mamę kocham Tatę
i ich razem na dodatek
Kocham Mamę kocham Tatę
i ich razem na dodatek

2. Tata jest super Mama tak samo,
i miło razem z Tatą i Mamą
Mama i Tata są wniebowzięci,
a ja im dalej śpiewam z pamięci

Ref. Kocham Mamę kocham Tatę…

W Czerwcu” Sówki ” ZAJMOWAĆ SIĘ BĘDĄ:

DZIECI :

W tym tygodniu dzieci:

*znają swoje prawa i szanują prawa innych dzieci
* orientują się w kierunkach przestrzennych
* dostrzegają i akceptują różnice między ludźmi
* poszerzają wiedzę na temat dzieci z różnych stron świata
* potrafią odtwarzać różnorodne wzory i kształty.

DZIECI:

W tym tygodniu dzieci:

* potrafią współdziałać w zespole
* potrafią rozwiązywać zagadki słowne
* rozróżniają wybrane gatunki zwierząt i je nazywają
* słuchają tekstów literackich i chętnie wypowiadają się na ich temat
* poszerzą wiedzę przyrodniczą (zjawisko występowania tęczy).

DZIECI :

W tym tygodniu dzieci:

* rozpoznają charakterystyczne cechy lata
* poszerzają wiedzę przyrodniczą (krajobraz morski, jeziora, krajobraz górski)
* potrafią grupować przedmioty według określonego kryterium
* stosują różne techniki plastyczne
* znają numer alarmowy 112 i wiedzą w jakich sytuacjach go użyć.

WIERSZYKI ROZGRZEWAJĄCE BUZIE I JĘZYKI

Joanna Błahitko ŻABA

Pewna żaba, całkiem mała,
bardzo głośno się zaśmiała.
Położyła się na plecach
i krzyczała: „ALE HECA!”
.
Wszyscy bardzo się zdziwili,

ale żaba już w tej chwili

odwróciła się na brzuch,

rechotała, ile tchu.

Jak się później okazało,

często jej się to zdarzało.

Śmieszna żaba się schowała,

no i dalej rechotała:

RECHU-RECHU-RECHU-RECH.

To jest właśnie żabi śmiech.

Joanna Błahitko KOTEK

Mały kotek mleczko miał,
cicho kwilił: MIAU, MIAU, MIAU.

Wypił mleka cały dzban,

głośniej miauczał: MIAU, MIAU, MIAU.

Brzuszek chyba już go boli,

mały kotek jest w niedoli.

Gdy z jedzeniem się przesadzi,

nic się na to nie poradzi.

Kot umiaru nie zachował,

więc się trochę pochorował.

Miauczał z bólu: MIAU, MIAU, MIAU,

teraz umiar będę miał

PRZYBORNIK LOGOPEDYCZNY
Poniżej zamieszczone są zdjęcia przedszkolnego przybornika logopedycznego. Zachęcamy Państwa do założenia podobnego w domu oraz do wykonywania ćwiczeń razem z dzieckiem.

 

Zawieszki wykonane przez dzieci (można wykonać dowolne postaci), przymocowane włóczką do plastikowej słomki.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie, trzyma słomkę na wysokości głowy, stara się dmuchać naprzemiennie na zawieszki i wprowadzić je w jak najdalszy ruch. Można również dmuchać na jedną z zawieszek i starać się, aby dotknęła ona drugiej. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Watka, styropian, piórko.

Ćwiczenie oddechowe: Kładziemy jeden z powyższych przedmiotów na brzegu stolika. Zadaniem dziecka jest dmuchanie tak, aby przedmiot ten spadł z drugiej strony stolika. Jeśli ćwiczy dwoje dzieci, mogą one rozegrać mecz, gdzie każde z nich stara się zdmuchnąć przedmiot na stronę przeciwnika. Dziecko powinno siedzieć na podłodze przed stolikiem tak aby dmuchać na przedmioty będąc na wprost nich. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.

Pudełko po zapałkach ozdobione przez dzieci, wycięte dziurkaczem śnieżynki, plastikowa słomka.

Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie na krześle wyciąga z pudełka śnieżynki i kładzie je po prawej stronie stolika. Następnie bierze słomkę, przykłada od góry do śnieżynki i stara się wciągnąć przez nią powietrze tak, aby przenieść śnieżynkę na lewą stronę stołu. Można również użyć dwóch kartek A4 w różnych kolorach i przenosić śnieżynki z jednej kartki na drugą.

Drewniany patyczek, koraliki w różnych kolorach, pocięta na małe kawałki słomka plastikowa.

Ćwiczenie motoryki małej: Dziecko siedząc wygodnie, trzyma w jednej ręce patyczek, a drugą nawleka koraliki/ kawałki słomki. Można przy okazji poćwiczyć percepcję wzrokową (różnicowanie kolorów) i poprosić aby dziecko nawlekało koraliki wg określonego wzoru (np. czerwony, niebieski, żółty itp. lub słomka, koralik, słomka, koralik itp.)

Dzwoneczek.

Ćwiczenie słuchowe: Rodzic wystukuje rytm a zadaniem dziecka jest go powtórzyć. Warianty zabawy dla dzieci starszych: rodzic mówi słowo, zadaniem dziecka jest podzielić je na głoski lub sylaby i zadzwonić tyle razy ile dane słowo ma głosek/sylab.

Karty z ćwiczeniami aparatu artykulacyjnego.

Lusterko

Ćwiczenie: Zadaniem rodzica jest przeczytanie polecenia z karty. Dziecko patrząc w lusterko wykonuje to ćwiczenie.

(karty z różnymi obrazkami są dostępne w Internecie).

W tym tygodniu dzieci:

* formułują dłuższe wypowiedzi
* dostrzegają zmiany zachodzące w przyrodzie, w związku z nadchodzącym latem
* układają obrazek z kilku części.