O nas
Jesteśmy 3 i 4 latkami 😉
Jesteśmy ciekawi świata i interesujemy się wszystkim co nas otacza. Poznajemy przedszkole, nasze Panie i rówieśników, z którymi spotykamy się codziennie. Najbardziej lubimy bawić się całą rodziną groźnych dinozaurów, która mieszka w naszej sali, jeździć autami po wcześniej przygotowywanych trasach i gotować dla lalek i naszych Pań w kąciku kuchennym. Dużo czasu spędzamy również na wspólnej zabawie przy muzyce, ale cały czas pamiętamy o rozwijaniu umiejętności samoobsługowych. Podczas zajęć staramy się skupić uwagę, żeby poznać wiele ciekawych rzeczy. Uczymy się tańczyć, śpiewać, rysować i malować. Lubimy zabawy na placu zabaw i spacery na świeżym powietrzu. Po całym dniu wypełnionym wrażeniami odpoczywamy słuchając muzyki relaksacyjnej i bajek.
Nasze nauczycielki to pani Kamila Dujin i pani Iwona Finke. Pomaga nam pani Sara a o czystość w naszej sali dba pani Monika.
Sikoreczki liczbach
Mamy 3 i 4 lata
„Sikorkowe ” zajęcia dodatkowe
Ćwiczymy chętnie na gimnastyce korekcyjnej z panią Justyną.
Uczymy się języka niemieckiego z naszą panią Iwoną.
Ćwiczymy i śpiewamy na rytmice z panią Magdą.
Spotykamy się również z panią Mariolą, naszą logopedą, która ćwiczy z nami prawidłową wymowę . Niektórzy z nas uczestniczą w katechezie z panią Kasią.
Ćwiczymy w ramach programu „Mali wspaniali” elementy karate.
Nasze wierszyki i piosenki
Piosenka „Zabawa w pociąg”
Jedzie pociąg,jedzie pociąg,a w pociągu dzieci.
Jadą ,jadą na wakacje,słonko jasno świeci.
Jeden wagon hop,drugi wagon tup,tup
trzeci wagon klap,klap,klap.
Pociąg jedzie w świat.
Wierszyk „Jesienią”
Maria Konopnicka
Jesienią, jesienią
Sady się rumienią;
Czerwone jabłuszka
Pomiędzy zielenią.
Czerwone jabłuszka,
Złociste gruszeczki
Świecą się jak gwiazdy
Pomiędzy listeczki.
Pójdę ja się, pójdę
Pokłonić jabłoni,
Może mi jabłuszko
W czapeczkę uroni!
Pójdę ja do gruszy,
Nastawię fartuszka,
Może w niego spadnie
Jaka śliczna gruszka!
Jesienią, jesienią
Sady się rumienią;
Czerwone jabłuszka
Pomiędzy zielenią.
„Sikorki” zajmują się w październiku.
Eksperymentujemy
Dzieci:
• Utrwalą rozpoznawanie i nazywanie warzyw i owoców
• Ułożą zdjęcia owoców i warzyw zgodnie z kolejnością występowania w wierszu
• Rozwiną dostrzeganie walorów estetycznych krajobrazu jesiennego
• Porównają liczebność zbiorów
Dzieci:
• Będą rozwijać sprawność manualną podczas zabaw plastycznych z materiałem przyrodniczym
• Będą rozwijać zainteresowanie środowiskiem przyrodniczym
• Poznają konieczność niesienia pomocy zwierzętom zimą- dokarmianie
• Poznają nazwy leśnych zwierząt
Dzieci:
• Wykonają pracę plastyczną: W koszyku Pani Jesieni, Jesienne zwierzęta, Portret, Mój pupil
• Utrwalą nazwy członków rodziny
• Będą odgadywać zagadki
• Będą rozwijać umiejętność przeliczania i segregowania
Dzieci:
• Poznają głosy wybranych zwierząt
• Rozwiną słownictwo związane ze zwierzętami domowymi oraz akcesoriami niezbędnymi do opieki nad nimi
Poznają i utrwalą nazewnictwo materiału przyrodniczego takiego jak: orzechy, kasztany, żołędzie, liście.
PRZYBORNIK LOGOPEDYCZNY
Poniżej zamieszczone są zdjęcia przedszkolnego przybornika logopedycznego. Zachęcamy Państwa do założenia podobnego w domu oraz do wykonywania ćwiczeń razem z dzieckiem.
Zawieszki wykonane przez dzieci (można wykonać dowolne postaci), przymocowane włóczką do plastikowej słomki.
Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie, trzyma słomkę na wysokości głowy, stara się dmuchać naprzemiennie na zawieszki i wprowadzić je w jak najdalszy ruch. Można również dmuchać na jedną z zawieszek i starać się, aby dotknęła ona drugiej. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.
Watka, styropian, piórko.
Ćwiczenie oddechowe: Kładziemy jeden z powyższych przedmiotów na brzegu stolika. Zadaniem dziecka jest dmuchanie tak, aby przedmiot ten spadł z drugiej strony stolika. Jeśli ćwiczy dwoje dzieci, mogą one rozegrać mecz, gdzie każde z nich stara się zdmuchnąć przedmiot na stronę przeciwnika. Dziecko powinno siedzieć na podłodze przed stolikiem tak aby dmuchać na przedmioty będąc na wprost nich. Ważne, aby dziecko było wyprostowane i nie schylało się.
Pudełko po zapałkach ozdobione przez dzieci, wycięte dziurkaczem śnieżynki, plastikowa słomka.
Ćwiczenie oddechowe: Dziecko, siedząc wygodnie na krześle wyciąga z pudełka śnieżynki i kładzie je po prawej stronie stolika. Następnie bierze słomkę, przykłada od góry do śnieżynki i stara się wciągnąć przez nią powietrze tak, aby przenieść śnieżynkę na lewą stronę stołu. Można również użyć dwóch kartek A4 w różnych kolorach i przenosić śnieżynki z jednej kartki na drugą.
Drewniany patyczek, koraliki w różnych kolorach, pocięta na małe kawałki słomka plastikowa.
Ćwiczenie motoryki małej: Dziecko siedząc wygodnie, trzyma w jednej ręce patyczek, a drugą nawleka koraliki/ kawałki słomki. Można przy okazji poćwiczyć percepcję wzrokową (różnicowanie kolorów) i poprosić aby dziecko nawlekało koraliki wg określonego wzoru (np. czerwony, niebieski, żółty itp. lub słomka, koralik, słomka, koralik itp.)
Dzwoneczek.
Ćwiczenie słuchowe: Rodzic wystukuje rytm a zadaniem dziecka jest go powtórzyć. Warianty zabawy dla dzieci starszych: rodzic mówi słowo, zadaniem dziecka jest podzielić je na głoski lub sylaby i zadzwonić tyle razy ile dane słowo ma głosek/sylab.
Karty z ćwiczeniami aparatu artykulacyjnego.
Lusterko
Ćwiczenie: Zadaniem rodzica jest przeczytanie polecenia z karty. Dziecko patrząc w lusterko wykonuje to ćwiczenie.
(karty z różnymi obrazkami są dostępne w Internecie).
Aktualności
Bardzo prosimy o przynoszenie suchych chusteczek higienicznych
Zapraszamy do nas wszystkie zdrowe dzieci 🙂